czwartek, 10 stycznia 2013

Ryż z warzywami i surimi

Czasami nachodzi mnie ochota na coś troszkę egzotycznego. Wczoraj wpadłem na pomysł ugotowania na obiad ryżu w curry, podanym z warzywami i surimi. To bardzo prosty przepis na smaczne danie. Poza tym przygotowanie zajmuje maksymalnie 20 minut. Na niespodziewanych gościach na pewno zrobi wrażenie!

Oto składniki na jedną osobę:

- pół torebki ryżu (drugie pół można zużyć do sałatki albo zjeść następnego dnia),
- curry (w torebce),
- warzywa chińskie (1/3 mrożonki),
- kilka sztuk surimi,
- sos sojowy,
- sos ostry chilli,
- sól i pieprz.

Ryż gotujemy w curry, dosypujemy ok. 1/4 torebki przyprawy na 1 torebkę ryżu. Pamiętajmy, że wodę trzeba lekko posolić.


Na patelni na niewielkiej ilości oleju podduszamy mrożone warzywa, najlepiej mieszankę chińską. Zróbmy to jednak tak, żeby były lekko chrupiące. W trakcie duszenia dodajemy sos sojowy i odrobinę ostrego sosu chilli. 


W tym samym czasie podsmażamy surimi. Ja miałem akurat panierowane, ale możecie też kupić zwykłe i opanierować sami.


Ryż odlewamy, nakładamy na talerz, dodajemy warzywa i na wierzch układamy usmażone surimi. Ja dodałem jeszcze trochę ostrego sosu chilli na środek, bo lubięjak trochę piecze w buzi :)


Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Andrzeju, powiem Ci szczerze, że nie kupuję żadnych gotowych jedzeń( surimi)
    Nam wystarczy już sam ryż z jarzynami.
    Wiesz dlaczego tak piszę? bo często właśnie tak jemy. Do tego kubek kiszonego barszczu z buraczków.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo! W sumie racja, ja tez staram się nie kupować niczego gotowego, nie używam również żadnych kombinacji typu "rosołek" w kostce czy Vegeta i jej podobnych "cudów"! Czasami niestety zdarza mi się kupić surimi, chociaż wiem, że pewnie to same śmieci. Nie miałem krewetek tygrysich w lodówce i zużyłem ostatnie 6 kawałków surimi. Obiecuję poprawę ;) Pozdrawiam serdecznie. Andrzej.

      Usuń