niedziela, 13 stycznia 2013

Odświeżana bagietka

Jeżeli macie w szafce bądź w chlebaku kawałek wczorajszej, lekko już obeschniętej bagietki, nie wyrzucajcie go! Aby odświeżyć bułkę (czy chleb) wystarczy delikatnie zmoczyć ją wodą i wstawić do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika na kilka minut.


W czasie gdy bułka się odświeża możemy przygotować dodatki do naszych porannych kanapek. Ja lubię jak na kanapce jest sporo warzyw, dlatego też pokroiłem pomidora, cebulę i ogórka konserwowego (własnej roboty).


Bagietkę wyjmujemy z piekarnika (najlepiej w rękawicy bo jest gorąca) i kroimy ją (też w rękawicy) na kilka części. 


Następnie nakładamy na bułkę to, co lubimy. Ja smaruję kawałki bagietki niewielką ilością masła. następnie układam wszystkie składniki. przeważnie jest to wędlina, ser i warzywa. Zawsze jednak staram się zjeść rano przynajmniej jedną kanapkę z twarożkiem (własnej roboty - tzn. ser biały kupny, reszta wg uznania, czyli szczypior, sól, pieprz, olej lniany, itp.).


 Jak ktoś lubi to może dodać trochę majonezu lub ketchupu!

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Też często robię takie kanapki.
    Rzadko kupuje białe pieczywo.
    Twój sposób na odświeżenie jest świetny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Mnie czasami nachodzi ochota na bagietkę. Szkoda, że u nas nie ma takich jak we Francji czy Belgii. jadłem tam pyszne pełnoziarniste bagietki, były super. W marketach niby można je kupić ale to nie to samo :( Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń