sobota, 12 stycznia 2013

Jak obrać granat

Na pewno każdy z nas miał przyjemność spożywać pyszne nasiona owocu granata. Jednak nie każdy wie jak w prosty sposób się do nich dobrać! W internecie jest mnóstwo "wspaniałych" porad. Ja mam jednak swój na to sposób. 

Najpierw jednak musimy kupić granat. Wybieramy owoce o naturalnie błyszczącej skórce w kolorze przyrdzewiałej czerwieni. Powinny być dosyć twarde. Nie kupujmy owoców, na których są ślady uderzeń, szczególnie gdy te miejsca są miękkie. Unikajmy również owoców z plamami. Kupując granat należy go opukać. Jeżeli dźwięk po puknięciu jest głuchy oznacza to, że owoc powinien być dojrzały. 

Ale wróćmy do wydzierania granatowi jego smacznych nasion. Ja przecinam owoc ostrym nożem na dwie połówki. Wygląda to mniej więcej tak jakby przeciąć ziemię na pół wzdłuż równika. Następnie ręcznie wyjmuję pestki. Odchylam skórkę do zewnątrz i nasiona często same wypadają do naczynia. Robię tak kawałek po kawałku. Wybranie nasion z jednej połówki zajmuje mi ok. 1 do 2 minut. UWAGA! Owoc obieramy nad szeroki i głębokim naczyniem. Nasionka lubią fruwać! Potem możemy je przesypać do miseczek lub na talerz. Są pyszne na kolację!

Granat to zdrowy i bardzo orzeźwiający owoc! Gorąco go polecam!


2 komentarze:

  1. Andrzeju, aż trudno mi uwierzyć.
    dzisiaj miałam pisać post o granatach...
    Zostawię na później.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo! Pisz koniecznie, bo to bardzo zdrowy owoc!!! ma wiele dobroczynnych właściwości, a ja o tym nie pisałem :) Więc może ty coś napiszesz? Czekam z niecierpliwością. Na pewno wiesz, że już od starożytności owoc ten był uważany za samo zdrowie. A np. wiesz skąd wzięła się nazwa hiszpańskiego miasta Granada? Na pewno wiesz ;) Napisz o tym, to bardzo fajne ciekawostki. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń