środa, 19 września 2012

Sałatka z pomidorów z cebulą i papryką

Zgodnie z obietnicą dziś kolejna porcja przepisów na smakołyki pomidorowe. Tym razem na tapetę idzie sałatka z pomidorów z cebulą i papryką w lekkim occie. Będziemy potrzebować do tego słoiki (najlepiej litrowe), pomidory, które mogą być zielone lub mało dojrzałe, cebula oraz ocet i przyprawy. urozmaiceniem smaku i kolorów w słoiku będzie niewielka żółta papryka.

Na 2 kg pomidorów ja daję jedną paprykę i dwie duże cebule. Lubię jak jest dużo cebuli :)

Słoiki najpierw myjemy, a następnie wyparzamy wrzątkiem. Warzywa myjemy, pomidory i cebulę kroimy w plastry, nie za małe ani nie za grube. Paprykę kroimy w pierścienie lub w słupki (ja wolę w słupki). następnie warzywa układamy w słoikach. Nie wolno ich wciskać na siłę!


W tym czasie przygotowujemy zalewę, oto jej składniki:

- 1 litr wody,
- 300 ml białego octu winnego (można dać więcej jak ktoś lubi),
- 3 łyżki stołowe cukru,
- 2 łyżki stołowe soli,
- po jednym liściu laurowym na słoik,
- po 3 ziarna ziela angielskiego na słoik,
- po 5 ziaren pieprzu na słoik.

Tak przygotowaną marynatą zalewamy warzywa. Ja zawsze na wierzch takiej sałatki dolewam trochę oliwy z oliwek. Słoiki mocno zakręcamy i pasteryzujemy przez kwadrans. Następnie stawiamy je do góry dnem na około godzinę.


Zimą na pewno z przyjemnością otworzycie sobie do obiadu taką sałatkę, przypominając sobie ciepłe, letnie i słoneczne dni.

Życzę smacznego!

4 komentarze:

  1. Kiedy kupowałam krzaczki pomidorów obiecywano mi czerwona,a tu co się okazało?są żółte.Długo szukałam przepisu jak je zaprawić na zimę,i trafiłam tutaj :) Ten przepis uratował moje warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Mam nadzieję, że pomidory będą smakowały! Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Cześć mam pytanie: warzywa zalewac zagotowana marynata?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zalewa powinna być zagotowana :) Potem słoiki należy zapasteryzować. Serdeczności!

      Usuń