czwartek, 24 stycznia 2013

Kotlet schabowy

Za oknem śnieg i lekki mróz. Organizm domaga się kalorii. Zima na pewno nie jest najlepszym okresem na odchudzanie! Dziś więc przepis na pyszne mięsko w postaci kotleta schabowego.

Pierwszym krokiem do zrobienia schaboszczaka jest zakup dobrego mięsa. Zawsze polecam zaprzyjaźnione małe sklepy mięsne lub targowiska. Tam można znaleźć piękne mięso w dobrej cenie!

Mięso trzeba pokroić na kotlety. Następnie należy je rozbić tłuczkiem. Trzeba to robić w folii żeby mięso nie kleiło się do tłuczka i nie porozrywało.


Rozbite kotlety możemy lekko zamarynować lub oprószyć przyprawami. Użyłem do tego majeranku, soli, pieprzu, ostrej papryki i odrobiny oregano.


Następnie przygotowujemy sobie roztrzepane jajko i bułkę tartą. Bułkę najlepiej utrzeć samemu. Używamy do tego bułki paryskiej bądź wrocławskiej (nie bagietki), ale takiej prawdziwej. Mamy wtedy pewność, że nie ma w niej dodatku suszonego chleba. Stawiamy patelnię na ogniu i rozgrzewamy olej rzepakowy lub z pestek winogron.


Obtaczamy kotleta w jajku i w bułce (można dwa razy) i kładziemy na patelnię na rozgrzany tłuszcz. Smażymy kotleta z obu stron co jakiś czas go obracając.



Kotlet jest już gotowy.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Bardzo rzadko robię kotlety. Może dwa, trzy razy w roku. Zapachniało mi kotlecikiem. Ślicznym, rumianym...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Bardzo dziękuję za komentarz! Ja jestem mięsożercą :) Preferuję drób albo ryby ale czasami mam ochotę na świnkę albo krówkę :) Pozdrowienia serdeczne!

      Usuń