czwartek, 11 kwietnia 2013

Sałata na kolację

Prawie codziennie jadam na kolację warzywa w różnej postaci. Czasami jest to Caprese, ale najczęściej jakaś sałata. Zawsze robię inną żeby nie jeść codziennie tego samego. Na ogół wystarczy zmiana bądź dodanie jakiegoś składnika i już mamy inny bukiet smaków. Dziś przepis na sałatę z wędzoną makrelą i prażonymi pestkami słonecznika. Na jej przygotowanie wystarczy kilka minut.

Najpierw rwiemy duży liść (albo 2 małe) sałaty lodowej i rozrzucamy je na talerzu głębokim.


Następnie dodajemy pokrojonego pomidora i ogórka.


Do tego dodajemy oliwki i pokrojoną paprykę konserwową własnej roboty.


Na niewielkiej ilości tłuszczu (olej rzepakowy, z pestek winogron lub masło klarowane) prażymy garść pestek słonecznika (oczywiście bez łupinek). Musimy uważać, żeby za bardzo ich nie przypalić. Kiedy zaczną brązowieć zdejmujemy patelnię z ognia, odstawiamy na bok i delikatnie solimy pestki.


Ostatni krok to dodanie sera pleśniowego i makreli wędzonej (bez ości). Na ogół nie używam nazw serów, ale dziś zrobię wyjątek, uwielbiam Danish Blue. I to tego właśnie sera dziś dodałem. Całość obsypuję prażonymi pestkami słonecznika. Oprószam jeszcze sałatę świeżo mielonym pieprzem. Parę kropel oliwy z oliwek i octu balsamicznego i gotowe!


Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Zgadzam się z Tobą. Ser Danish Blue jest doskonały. Ma ostrawy posmaczek.
    Ciekawy pomysł, dodatek makreli?
    Ponieważ uwielbiam ryby, zrobię taką sałatkę.
    Życzę Ci spokojnej nocy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, z makrelą jest pyszna, ale może być też turbot, dorsz albo halibut. Polecam szczególnie turbota - jest cudownie pyszny! Pozdrowienia, dobrej nocy Łucjo!

      Usuń
  2. witaj
    jestem pod wrażeniem twoich umiejętności kulinarnych,
    *jak to zwykle bywa* natknęłam się na Twój blog przypadkiem i całe szczęście, że jestem po obiedzie ! :)
    przynajmniej mogłam spokojnie sobie przejrzeć i spokojnie poczytać a teraz "idę" do Twojego ogrodu
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Bardzo dziękuję za miły komentarz. Gotowanie to moje drugie hobby. Pierwsze to ogród :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na oba blogi oraz na moją stronę internetową www.zimozielonyogrod.pl Miłego wieczoru! Andrzej.

      Usuń
  3. Smakowita prezentacja:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytam Twojego bloga już od jakiegoś czasu i tego smakowitego no i ogrodowego. Ogrodowy jest bardzo ciekawy wiele praktycznych wskazówek jest dla mnie cennych. Dlatego też zapraszam po odbiór wyróżnienia"Lubię swój ogród".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Stasiu! Bardzo dziękuję, jest mi niezmiernie miło i cieszę się, że mogę w czymś pomóc. Jeśli będziesz miała jakiekolwiek pytania odnośnie ogrodu czy też mojego pichcenia ;) to chętnie na nie odpowiem :) Bardzo dziękuję za wyróżnienie. Pozdrawiam serdecznie. Andrzej.

      Usuń
  5. Andrzeju!
    Twoje pomysły kulinarne są fantastyczne. Zrobiłam sałatkę wg Twojego przepisu.
    Nie wprowadzałam żadnych swoich innowacji... Jest pyszna. To prawdziwa poezja.
    Teraz jesteśmy zdani na swoje przetwory kulinarne. Przetwory ze sklepów są niejadalne. Feee
    Życzę Ci miłej, słonecznej niedzieli.
    Pozdrawiam.
    Lusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Cieszę się, że mogłem się na coś przydać :) Ja też uwielbiam własne przetwory. Praktycznie nie kupuj e żadnych gotowych warzyw w słoikach w sklepie. Na może czasami papryczki piri piri albo jalapeno. No i oliwki. To co mogę staram się robić sam :) Pozdrowienia serdeczne. Miłej niedzieli. Andrzej.

      Usuń
  6. Witaj. Same smakołyki. Przejrzałem, będę wpadał i korzystał z przepisów oraz pomysłów. Pozdrawiam z Warmii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Bardzo dziękuję za odwiedziny i za komentarz. Jestem totalnym samoukiem kulinarnym :) Ale lubię sobie dobrze zjeść :) Zapraszam na bloga, postaram się częściej zamieszczać nowe przepisy! Zapraszam również na mojego drugiego bloga wwww.zimozielonyogrod.blogspot.com Pozdrowienia. Andrzej.

      Usuń