środa, 10 kwietnia 2013

Fasolka szparagowa z piersią kurczaka

W zamrażalniku mam jeszcze żółtą fasolkę szparagową, którą dostałem w zeszłym roku od mojej mamy. Pochodzi ona z jej ogródka. Jest więc ekologiczna, ale przede wszystkim bardzo smaczna. No i gdy nie mam pomysłu na dodatek do mięsa to sięgam do dolnej szuflady i już są pyszne i zdrowe warzywa obiadowe!

Od wielu już lat nie gotuję warzyw w wodzie. Dostałem kiedyś (także od mamy) parowar. Jest on póki co niezawodny i często służy mi do przygotowywania różnych potraw. najczęściej są to warzywa, ale zdarza mi się ugotować na parze rybę lub kurczaka. Dziś jednak na parze będzie fasolka, a pierś z kurczaka podam z patelni.


Pierś wcześniej oprószamy ziołami i przyprawami (oregano, majeranek, bazylia, papryka ostra, sól i pieprz) wkładamy na ok. godzinę do lodówki. Możemy ją zawinąć w folię aluminiową albo włożyć do zamykanego naczynia.


Po tym czasie wyjmujemy kurczaka z lodówki i wkładamy na patelnię na rozgrzany olej. Smażymy pierś na początku na dużym ogniu przez ok. 2 minuty, następnie ją odwracamy, smażymy na dużym ogniu przez kolejne 2 minuty, przykręcamy ogień (palnik), przykrywamy patelnię i pozwalamy piersi dojść na bardzo wolnym ogniu. Po co te zabiegi? Otóż w wysokiej temperaturze zewnętrzne naczynia w mięsie szybko się zamkną i cały smak i sos pozostaną w środku. Inaczej wszystko by wypłynęło na patelnię. A czemu później smażymy powoli i pod przykrywką? Ano żeby pierś w środku doszła. A że ogień jest delikatny to pierś się nie spali, a pokrywka zapewni odpowiednią cyrkulację gorącego powietrza! W tym czasie nasza fasolka już się gotuje na parze!


Gdy fasolka już dochodzi (ja lubię taką lekko twardą) na małej patelni rozpuszczamy dużą łyżkę stołową masła i podsmażamy na nim płaską łyżkę stołową bułki tartej (najlepiej własnej roboty - te ze sklepu mają często domieszkę chleba). 


Następnie wykładamy mięso i fasolkę na talerz. Polewamy fasolkę masełkiem z bułką tartą i już możemy uzupełniać drogocenne kalorie, stracone podczas gotowania.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz