poniedziałek, 2 marca 2015

Pączki a la Andrzej

Co prawda tłusty czwartek już dawno za nami, ale to nie przeszkadza, żeby zrobić i zjeść sobie pączki. Lubię pączki, najbardziej te z nadzieniem z dzikiej róży. Oczywiście polukrowane z dodatkiem skórki pomarańczy. Jakiś czas temu na blogu  Babeczki Grzaneczki, który prowadzi moja koleżanka Agnieszka znalazłem prosty przepis na troszkę inne, waniliowe pączki. Wypróbowałem i teraz mogę podzielić się nim z Wami.

Składniki:

- 350g serka homogenizowanego, waniliowego,
- 200g mąki,
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 3 jajka,
- 3 łyżki cukru pudru,
- 25ml spirytusu,
- olej do smażenia.

Wszystkie składniki wsypujemy do miseczki.


Następnie je miksujemy. Spirytus zapobiegnie zbytniemu nasiąkaniu ciasta tłuszczem podczas smażenia.


Łyżką nakładamy porcje na pączki na głęboki i bardzo gorący olej.


Pączki smażymy ok. 3-5 minut od wypłynięcia, oczywiście obracamy je w międzyczasie. Gdy już są brązowe wykładamy je na ręcznik papierowy żeby obciekły z tłuszczu.


Pączki posypujemy cukrem pudrem. No i konsumujemy!

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Lubimy pączki. W Tłusty czwartek kupiłam cztery.
    Zjedliśmy po jednym a pozostałe dwa zamroziłam i mieliśmy do kawy w kolejną niedzielę.
    Twoje pączki robi się szybko i domyślam się, że są pyszne.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, ja uwielbiam pączki :) W tłusty czwartek zjadłem... nie powiem ile :) Te moje pączuszki były bardzo smaczne, tylko troszeczkę za bardzo się przypiekły :) Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń