wtorek, 3 marca 2015

Pulpety w sosie pomidorowym

Jakiś czas temu podawałem Wam przepis na przepyszne kulki mięsne. Robiłem je z gotowanego mięsa, a następnie podawałem w zupie pomidorowo-jarzynowej. Dziś podam Wam przepis na równie pyszne pulpety, przygotowane ze świeżego mięsa wieprzowego i kawałka piersi kurczaka.

Najpierw szatkujemy i podsmażamy 1 dużą cebulę.


W garnku redukujemy sos pomidorowy. Ja użyłem sosu, który co roku robi moja mama. Jest dosyć gęsty, ale wymaga odparowania.



Mięso, cebulę oraz namoczoną w mleku bułkę kajzerkę przepuszczamy przez maszynkę.Dodajemy też 2 ząbki czosnku.


Do miski wbijamy dwa całe jajka. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy, doprawiamy do smaku świeżo mielonym pieprzem, solą, odrobiną majeranku i oregano. Jeśli mamy w domu świeżą natkę pietruszki lub koper to będą one doskonałym dodatkiem do pulpetów. Nie używajmy tylko ich razem. Albo natka albo koperek!


Z tak przygotowanego mięsa formujemy średniej wielkości kule. Powinny ne przypominać wielkością troszkę zmniejszoną piłkę do tenisa. Żeby mięso nie kleiło się nam do rąk należy je zmoczyć wodą. Zabieg ten powtarzamy w momencie kiedy mięso zaczyna się nam lepić do łapek!


Tak przygotowane pulpety wrzucamy do sosu pomidorowego. Dodam, że wcześniej przyprawiłem go sosem sojowym oraz świeżo mielonym pieprzem.


Gdy pulpety się ugotują w sosie podajemy je z ryżem, ziemniakami lub kaszą.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Robię podobne. Nie pamiętam czy wg Okrasy czy Pascala. Mogą być ze świeżą lub mrożoną papryczką chili.
    Zawsze podaję je z ryżem. Pychotka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Szczerze mówiąc nie przepadam ani za Pascalem ani za Karolem... w sumie nie przepadam też za Lidlem, bo większość produktów jest tam Made in Germany, no i dziadostwo, którego nie sprzedadzą w Niemczech czy Holandii trafia do Polski, i to po wyższych niż w DE czy NL cenach. A co do pulpetów... Są przepyszne, a z papryczką na pewno będą jeszcze smaczniejsze :) Pozdrowienia. Aha. Czasami kupuję w Lidlu francuskie sery czy włoskie wędliny :)

      Usuń
  2. Często robie pulpeciki w sosie grzybowym albo koperkowym, musze spróboawć przyrzadzic w sosie pomidorowym, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam pulpety w sosie koperkowym. Miałem je dziś na obiad, z pęczakiem, pychotka :) Pozdrowienia!

      Usuń