piątek, 27 lutego 2015

Sos serowy z wkładką

Dziś zapraszam na przepis na pyszny sos serowy z tzw. wkładką. Jakiś czas temu miałem trochę zapasów serów i wędlin. Co prawda nie uciekały jeszcze z lodówki, ale coś trzeba było z nimi zrobić. Wpadłem więc na pomysł, żeby przetworzyć je na sos serowy. A z wędlin zrobiłem wkładkę do sosu. Całość podałem do makaronu! Makaron był dietetyczny! Niestety, tego samego nie można powiedzieć o sosie! Był kaloryczny, ale za to jaki smaczny!!!! Bajka!!! Oto przepis!

W niedużym garnku rozpuszczamy ok. 50g masła.


Do rozpuszczonego masła dodajemy ok. 50ml mleka.


Ścieramy twardy ser np. zwykły żółty lub taki długo dojrzewający. A ser pleśniowy rozdrabniamy palcami lub nożem. Sery dodajemy do garnka z rozpuszczonym masłem i mlekiem.


Na patelni podsmażamy pokrojoną w kostkę wędlinę.


Do garnka z serami dodajemy usmażoną kiełbasę. Całość doprawiamy świeżo mielonym pieprzem, możemy dodać też odrobinę gałki muszkatołowej!


Gotujemy bardzo zdrowy i makaron orkiszowy, odcedzamy go i polewamy bardzo kalorycznym ale niezwykle smacznym sosem serowym z wkładką! 


Pycha! Smacznego!

4 komentarze:

  1. To prawie jak fondue serowe. Ciekawy przepis.
    Jako, że lubię fondue, zrobię taki sos gdy tylko będę miała jakieś "zapasy" serów.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Sosik naprawdę jest smaczny! Z makaronem smakuje bajecznie :) Pozdrowienia, miłego weekendu!

      Usuń
  2. Przypuszczam. Andrzejku, Ty nie robisz niesmacznych potraw.
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Lusiu za miłe słowa! Serdeczności!

      Usuń