sobota, 21 marca 2015

Sałatka warzywna

Kilka dni temu gotowałem bulion mięsno-warzywny. Mięso z kurczaka oraz kawałek wołowiny obrałem z kości i zrobiłem z niego farsz do rogalików. O tym napiszę następnym razem. Z warzyw zrobiłem sałatkę. Ma ona troszkę inny smak niż ta, zrobiona z warzyw gotowanych w mundurkach, ale wg mnie jest równie smaczna! Zapraszam na przepis na pyszną i pożywną sałatkę!

Podstawą sałatki są: 3 średnie marchewki, pół średniego selera oraz 1 duża pietruszka, z których wcześniej gotowałem bulion!

Marchew, selera i pietruszkę kroimy w średniej wielkości kostkę.


Obieramy 2-3 ogórki kiszone (najlepiej własnej roboty) oraz 1 jabłko. Kroimy je w dosyć drobną kostkę.


Teraz kolej na czerwoną cebulę. Dosyć drobno ją szatkujemy. Wystarczy pół średniej wielkości cebuli. Do sałatki dodajemy 3 jajka ugotowane na twardo i pokrojone w średniej wielkości kostkę.


Dodajemy zielony groszek z puszki, 2 łyżki stołowe majonezu, łyżeczkę musztardy, pieprz świeżo mielony i wszystko dokładnie razem mieszamy. 


Sałatka gotowa! Smacznego!

3 komentarze:

  1. Zawsze dodaję do sałatki jarzynowej trochę musztardy. Mam wrażenie, że jest lepsza...
    Nigdy nie robiłam z jajami. Muszę wypróbować. Jeżeli mam swój groszek cukrowy, wtedy gotuję i dodaję.
    "Sklepowy" groszek ma dodane jakieś środki konserwujące, których nasze organizmy nie tolerują.
    Zamiennikiem groszku jest kukurydza.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Ja też dodaję musztardę ale zapomniałem o niej napisać. Zaraz poprawię post :) Używam albo ostrej sarepskiej albo rosyjskiej. Czasami daję miodową, ale taką prawdziwą. Jeśli chodzi o kukurydzę... czasami dodaję ją do różnych dań, ale nie przepadam za jej obecnością w sałatce. Może dlatego, że trzeba ją bardzo dokładnie gryźć - z wiadomych przyczyn :) Serdeczności! Miłego tygodnia!

      Usuń
    2. A nie, nie zapomniałem :) Jest napisane o musztardzie :) Ale mnie zmyliłaś ;)

      Usuń