piątek, 26 października 2012

Surówka z marchewki i jabłka

Każdy z nas ma swoje smaki z dzieciństwa. Dla mnie jednym z dań, które pamiętam od niepamiętnych czasów, a które robiły dla mnie babcia i mama jest surówka z tartej marchewki z jabłkiem. Dziś podzielę się z Wami tym bardzo prostym przepisem na przepyszne danie, które można jeść do obiadu, albo tak po prostu jako przekąskę czy zdrowy wieczorny (albo poranny) posiłek.

Potrzebne nam będą 4 dorodne marchewki i dwa duże jabłka. ja zawsze wybieram te soczyste, słodkie i twarde np. jonagold lub jonagored.

Marchew i jabłka obieramy ze skórki i ścieramy na drobnej tarce. 


Starte jabłka można pokropić sokiem z cytryny żeby nie ściemniały. Jeśli jednak szybko wymieszamy je marchewką to nie będą zmieniać barwy.


Utartą marchew i jabłka przekładamy do jednego naczynia i porządnie je mieszamy. Lekko solimy naszą surówkę. Ja dodaję te łyżeczkę od herbaty cukru. Wszystko razem jeszcze raz mieszamy. Niewielka ilość soli spowoduje, że marchewka puści trochę soku. Gotową surówkę wstawiamy do lodówki.


No i surówka gotowa. Palce lizać!

3 komentarze:

  1. Witaj Andrzeju!
    Twoja surówka faktycznie jest fantastyczna.
    Często ją robię do drugiego dania. Po prostu jest szybka do wykonania i bardzo smaczna.

    Bardzo Cie proszę zlikwiduj kod obrazkowy przy pisaniu komentarzy.
    Ten u Ciebie jest wyjątkowo pogmatwany, aby opublikować komentarz trzeba z 5 razy go wklepywać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Surówka z mojej młodości :) A kod obrazkowy postaram się zlikwidować :) Tylko nie wiem jak to zrobić, ale pogrzebię w ustawieniach! Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń