czwartek, 31 lipca 2014

Bób

Za oknami przepiękna pogoda i +34 stopnie. Jest bardzo gorąco i duszno, momentami wręcz nie do wytrzymania. Ale w końcu mamy środek lata. Z latem nieodłącznie kojarzy mi się bób. Uwielbiam to warzywo strączkowe. Bób poza tym, że jest bardzo smaczny to do tego jeszcze jest wyjątkowo zdrowy. To bogate źródło potasu, kwasu foliowego, witamin grupy B czy białka, które z powodzeniem może zastąpić białko zwierzęce. Ponadto to wspaniałe źródło rozpuszczalnego błonnika, który redukuje poziom złego cholesterolu. Bób można podawać na różne sposoby. Dziś zapraszam do obejrzenia dwóch z nich.

W obu przypadkach bób najpierw myjemy, a potem gotujemy w lekko osolonej wodzie lub na parze. Niestety gotując bób w tradycyjny sposób, traci on aż 40% witamin i minerałów.




Pierwszy sposób to podanie bobu po odcedzeniu w miseczce. Młody bób można jeść ze skórką, starszy ma już twardą skórę i trzeba go łuskać. 



Drugi sposób polega na ugotowaniu bobu, aż do momentu kiedy skórka będzie miękka. Następnie bób odlewamy tak jak ziemniaki. Do garnka z pobem dodajemy 1 łyżkę stołową masła i świeżo pokrojony koperek. Można też dodać podsmażony na maśle klarowanym czosnek. Oczywiście bób spożywamy razem ze skórką.


Gwarantuję, że danie będzie pyszne!

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Super, własnie wróciłam z pracy i po drodze kupiłam bób....zawsze mówiłam, że mam cos z czarownicy,zrobie z koperkiem, dzieki nigdy tak nie robiłam,pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu, ciekaw jestem jak Wam smakował tak przyrządzony bób :) Dla mnie bomba ;) Pozdrowienia i smacznego!

      Usuń
    2. Pycha...rodzina zdziwiona
      że potrawa nowa :-)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Też uwielbiam bób! Pychota! Mój tata nam często go gotował. Również polecam wszystkim :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu! Pychotka i samo zdrowie :) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. wszysto pyszne i wspaniale Andrzejku - ale zauwazylam ze teraz nie wiem jak mam sie obrobic z tymi moimi plonami po miesiacu czasu od posadzenia - buziaki sle i dziekuje za mile slowa oraz za twe przepisy ktore w w iekszosci wykorzystujemy z mezem - a propo - gulasz byl wspanialy - pozdrawiam cieplutko Marii
    a warzywa wszystkie pochlaniam zarowno jak i ksiazki znaczy dwa w jednym
    masz szczegolne pozdowienia od mojej rodziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marii! Bardzo dziękuję za takie miłe słowa :) Cieszę się, że jedzonko Wam smakuje :) Mam nadzieję, że szybko wrócisz do zdrówka, czego z całego serca Ci życzę! Ja też sporo czytam, bardzo lubię książki. Pozdrowienia dla Ciebie i Twoich bliskich :)

      Usuń
  4. Bób z koperkiem? Andrzejku znowu posmakuje czegoś nowego.
    Uwielbiamy bób. Na targu jest go pod dostatkiem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Bób z koperkiem jest pyszny! Koniecznie spróbuj! Pozdrowienia!

      Usuń
  5. muszę wypróbować ten przepis, wygląda smakowicie a my też uwielbiamy bób :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z masełkiem i koperkiem jest przepyszny. Koperek zapobiega.... prukaniu, więc można jeść strączkowe bez ryzyka gazów zabijających postronne osoby ;)

      Usuń