poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Dżem z borówki amerykańskiej

Lato, lato, lato... A latem mamy wysyp owoców. Na rynku jest teraz mnóstwo borówki amerykańskiej. Podobnie jak w zeszłym roku, również teraz zdecydowałem się na zrobienie kilku słoików dżemu z tych pysznych owoców. 

Zakupiłem 2.5 kg borówek. Najpierw trzeba je namoczyć i oczyścić. Nawet w tych paczkowanych zawsze znajdzie się jakiś listek czy brud.


Wsypujemy owoce do garnka, dodajemy 1.5 torebki substancji żelującej i całość zagotowujemy cały czas mieszając.


Gdy owoce zaczną wrzeć wsypujemy do nich 1.5 kg cukru. Znów doprowadzamy dżem do wrzenia. Cały czas mieszamy! Dżem gotujemy przez minutę i zestawiamy z gazu.Owoce mieszamy do momentu, aż zniknie piana, która powstała na wierzchu dżemu podczas gotowania. Część piany można też usunąć, ale w zasadzie powinny ją wchłonąć owoce.


Gorący dżem przekładamy do słoików, zakręcamy je mocno i na ok. godzinę stawiamy do góry dnem.Po tym czasie możemy je odwrócić, opisać i schować do spiżarni. Na poniższym zdjęciu dżem z borówek amerykańskich znajduje się w słoikach stojących zakrętką do góry, czyli normalnie. Przed nim widać dżem z jagód, a z tyłu sok :)


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Ja dzemy tylko robie a wcinaja inn:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, ja moje dżemy jadam, ale dużo słoiczków wędruje do znajomych :)

      Usuń
  2. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie zrobiłam żadnego dżemu :( Zawsze robiła je moja mama. Twój przepis wydaje się prosty, więc może spróbuję? Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee tam, nie ma się czego wstydzić. Konieczni spróbuj zrobić taki dżem, jest przepyszny! Pozdrowienia!

      Usuń