środa, 30 lipca 2014

Sok z czarnej porzeczki

Stali bywalcy mojego bloga wiedzą, że w zeszłym roku zakupiłem sokownik. Przez znaczącą część roku stoi on schowany w pudle, ale teraz jest w prawie ciągłym użyciu. Przygotowanie soku z owoców z wykorzystaniem sokownika jest naprawdę dziecinnie proste.

Dziś sok z czarnych porzeczek. Owoce myjemy i wrzucamy razem z szypułkami do górnej części sokownika.


Zasypujemy je częścią cukru (1 kg) i mieszamy. Włączamy gaz. Ja użyłem 3 kg cukru na 4 kg owoców. W czasie gotowania co jakiś czas przesypujemy owoce cukrem i je z nim mieszamy.


Sokownik składa się z 4 części. Patrząc od dołu to: garnek na wodę, garnek na sok, wkład na owoce oraz pokrywka. Garnek na sok zaopatrzony jest w rurkę, którą można wygodnie spuszczać sok do innego garnka.


Sok zlewamy co jakiś czas do osobnego garnka. Następnie go zagotowujemy i dodajemy pozostałą ilość cukru. 


Sok przelewamy do szczelnie zamykających się butelek lub do słoików.


Soczek ma wspaniały smak, nie jest zbyt słodki, dzięki czemu doskonale czuć smak owoców czarnej porzeczki!

6 komentarzy:

  1. A skąd masz takie fajne butelki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Butelki są świetne.
    Sok z czarnej porzeczki jest pyszny. Niestety, nie robię.
    Dzisiaj byłam w malinowym chruśniaku, jeżeli pogoda dopisze będzie nadmiar plonów.
    Do tego dochodzi aronia. Tej tez jest sporo.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wciąż czekam na tańsze maliny. U nas były krótko po 5 PLN za 1/2 kg. Zrobiłem kilkanaście słoiczków dżemu. Teraz chciałbym zrobić sok, ale maliny są teraz po 7 PLN za 1/2 kg. Strasznie drogie... Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń
  3. Znam to urządzenie, bo moja mama używa go od wielu lat, a sok z porzeczki jest przede wszystkim zdrowy dlatego trochę zazdroszczę tych zapasów, ja porzeczki mrożę lubimy zupki owocowe i znakomity przepis na porzeczkową ;)
    pozdrawiam Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam, to czekam na przepis na pyszną zupkę :) Uwielbiam zupy owocowe :)

      Usuń