poniedziałek, 28 lipca 2014

Dżem z jagód

Mamy prawdziwe lato. Słońce i wysokie temperatury (a dziś było +34) dają o sobie znać. I dobrze! Po to jest lato! Trwa również sezon na owoce. W lasach wciąż jeszcze są jagody, z których ostatnio zrobiłem dżem. Przepis jest bardzo prosty!

Owoce (1,5 kg) myjemy, przekładamy do garnka i zasypujemy proszkiem żelującym (1 torebka). Całość dobrze mieszamy, włączamy gaz i zagotowujemy. Podczas gotowanie owoce należy co chwilę mieszać.


Następnie dodajemy cukier. Ja dałem ok. 750 gram. Znów wszystko razem mieszamy i zagotowujemy cały czas mieszając. Owoce gotujemy przez minutę od momentu rozpoczęcia wrzenia. Potem wyłączamy gaz i mieszamy dżem do momentu aż zniknie piana.


Dżem przekładamy do słoików, zakręcamy je i na ok. godzinę stawiamy do góry dnem.


Na zdjęciu pierwsze trzy słoiki to dżem jagodowy!

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Oj cieknie ślinka, już widzę taki dżem na nalesnikach!

    Moja mama z jagód robi frużelinę :) To taki dżem, ale z dodatkiem mąki ziemniaczanej, robi się z niego taka lekka galaretka z zawieszonymi w niej owocami. To jest naprawdę mega pyszne! Przepis wzięliśmy z internetów :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, muszę poszukać tego przepisu na frużelinę :) Z tego co piszesz wynika, że jest to przepyszne. No i znowu burczy mi w brzuchu :) Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Mi burczy jak wchodzę na tego Twojego bloga ;P

      Usuń
    3. He he :) W sumie to dobrze :) Mam nadzieję, że niektóre przepisy przydadzą się Tobie i Twoim bliskim :) Smacznego!

      Usuń
  2. uwielbiam wszelkie przetwory jagodowe, Bogu dzięki mamusia za pomoc w przebieraniu podzieliła się z córeczką i jeszcze Binio za ładny uśmiech kilka słoiczków dostał od babci, więc na zimę jesteśmy zabezpieczeni :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, to super, fajnie, że Binio lubi takie specjały. Ale jak ma nie lubić skoro ma taką super rodzinkę, która daje mu dobre przykłady :) Pozdrowienia!

      Usuń