poniedziałek, 30 czerwca 2014

Chleb od środka

Ostatnio mam znów fazę pieczenia chleba. Takie pieczywo domowej roboty, oparte wyłącznie na naturalnych składnikach jest wielokrotnie smaczniejsze niż to, które dostępne jest w piekarniach czy sklepach. Nie ma w nim żadnych ulepszaczy, spulchniaczy, konserwantów czy barwników. Przepis jest bardzo prosty i znajdziecie go TUTAJ

Tak wygląda upieczony dziś rano chlebek. Zdjęcie środka przedstawiam na prośbę jednej z Czytelniczek.


Tym razem troszeczkę zmodyfikowałem składniki. Na półtora kilograma mąki użyłem po równo czterech jej rodzajów: żytnią razową, pszenną razową, kukurydzianą i zwykłą pszenną. Dodałem troszkę mniej pestek (po 3/4 szklanki) oraz kminek (pół torebki - ok. 20 gram). Dodałem tez troszkę więcej soli (1,5 łyżki stołowej). 

Aha, dodałem też otręby pszenne. Owsiane były we wspomnianym wyżej przepisie. Wy też możecie modyfikować przepis wg własnego uznania, smaku i potrzeb.

Chleb wyszedł naprawdę doskonały.

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Zazdroszczę, z chęcią bym zjadła kanapeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj niedobrze, wyszedł taki pyszny, że już ponad połowę zjadłem :) Ale co tam... Najlepszy był z masłem i prażonym słonecznikiem, na drugim miejscu kromka posmarowana majonezem Kieleckim, a na tym pyszna szynka :)

      Usuń
  2. Chlebek wygląda pysznie :) niestety pieczenie własnego chleba zdecydowanie przerasta moje możliwości kulinarne i czasowe ;) serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, to wcale nie jest takie trudne. Ważne żeby mieć dobry zakwas i troszkę czasu. Z tym ostatnim pewnie u Ciebie gorzej. Pozdrowienia dla Was wszystkich!

      Usuń
  3. Twój chlebek wygląda bardzo apetycznie. Jestem na 100 % pewna, że skórka jest chrupiąca. Z braku czasu w tym tygodniu nie piekłam chleba. Uczynię to dopiero w pierwszych dniach sierpnia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skórka była bardzo chrupiąca, a chlebek tak smaczny, że już ponad połowę jednego bochenka zjadłem :) Pozdrowienia!

      Usuń
  4. Hehe, to tak jak moja teściowa:-) Często piecze chlebuś:-) Jest rewelacyjny! Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna rzecz taki chlebek, pozdrowienia dla Ciebie i teściowej :)

      Usuń
  5. zazdroszczę takiego chleba..oj zazdroszczę !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek super, muszę piec go częściej :) Pozdrowienia!

      Usuń