czwartek, 12 czerwca 2014

Sałata z ogórkiem i koprem

Często do obiadu jadamy sałatę z koperkiem i śmietaną lub mizerię. Ja połączyłem te dwie rzeczy i wyszła mi sałata z ogórkiem koprem i sosem śmietanowym. To szybka w przygotowaniu i smaczna potrawa. Co więcej, świetnie sprawdzi się jako dodatek do obiadu w gorące letnie dni.

Porcja na dwie osoby:
- 2 główki sałaty masłowej,
- 1 średni ogórek,
- pęczek kopru,
- mała śmietana 12%,
- przyprawy: ocet winny (biały), cukier, sól, pieprz świeżo mielony.

Najpierw myjemy liście sałaty i pozostawiamy je żeby obciekły z wody.


Koper szatkujemy, ale niezbyt drobno.


Liście sałaty ręcznie rwiemy na kawałki. Ogórka obieramy i ścieramy albo tniemy na plasterki. Tak pociętego ogórka oraz koper dodajemy do sałaty i wszystko razem porządnie mieszamy.


Teraz przygotowujemy sos śmietanowy. Do małego opakowania śmietany dodajemy łyżeczkę (albo dwie) do herbaty octu winnego, łyżeczkę cukru, sól i pieprz do smaku. Wszystko dokładnie mieszamy i gdy cukier się rozpuści polewamy sosem warzywa. Dokładnie wszystko mieszamy i podajemy do stołu.


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. uwielbiam taką sałatę ale ja jeszcze dodaję rzodkiewkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest przepyszna z rzodkiewką :) Muszę koniecznie spróbować! Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pachnie pięknie, a smakuje jeszcze lepiej :) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Oj, nie narzekam na brak sałaty. Mam różne rodzaje dlatego taka sałatka gości u mnie bardzo często... Ja również dodaję rzodkiewki. Śmietanę zastępuję sosem Vinegret.
    Pozdrawiam Cię bardzo, bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Z winegretem też czasem robię :) Rzodkiewki nie dodawałem nigdy, ale muszę koniecznie spróbować :) Pozdrowienia i serdeczności!

      Usuń
  4. my też lubimy sałatę :) ja zamiast octu winnego do śmietany dodaję odrobinke kwasku cytrynowego, ale to chyba czas spróbować czegoś nowego :) bardzo lubię do tego wszystkiego dodać jeszcze rzodkiewkę
    ale już sałatę lodową to juz tylko pomidorkami i vinegretem jadamy :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, można też dodać soku z cytryny :) Z rzodkiewką jest na pewno pyszne :) Pozdrowienia!

      Usuń