niedziela, 18 listopada 2012

Jajecznica na boczku

Śniadanie to dla mnie bardzo ważny posiłek. Wielokrotnie już o tym pisałem. Dziś przepis na pyszną jajecznicę na boczku (dla 2 osób).

Potrzebny nam będzie boczek wędzony (ale nie gotowany). Mniej więcej 20 dkg oraz 4 jajka. Najpierw odcinamy skórę z boczku. Nie wolno jej wyrzucać, gdyż za chwilę będzie nam potrzebna! Boczek kroimy w plasterki, a potem w kostkę.


Rozgrzewamy patelnię i kładziemy na nią skórkę z boczku. Gdy zacznie wytapiać się z niej tłuszcz lekko ją naciskamy i smarujemy tłuszczem całą patelnię!


Następnie skórkę wyrzucamy, a na tłuszczu podsmażamy boczek. Ja lubię taki średnio wysmażony. 


Gdy boczek się już wysmaży przykręcamy ogień na minimum i wbijamy na patelnię jajka. Doprawiamy świeżo mielonym pieprzem i solą. Intensywnie mieszamy jajka z boczkiem i przyprawami. Lubię jak jajecznica jest taka "lekko wilgotna" dlatego zdejmuję patelnię z ognia zanim jajka się całkem zetną i pozwalam jajecznicy dojść już bez ognia. 

Wierzcie mi, że wyszła przepyszna. Prawie nie zdążyłem zrobić zdjęć gotowej potrawy!


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz