czwartek, 30 sierpnia 2012

Jajka faszerowane w szynce

Dziś przedstawię Wam ostatnią przystawkę, którą serwowałem na jednej z imprez. Pisałem już o sałacie a la Andrzej oraz o słonych babeczkach. Dziś pora na jajka faszerowane zawijane w szynkę szwarcwaldzką. Zależnie od ilości osób gotujemy jajka na twardo. Na ogół liczy się 1 jajko na mężczyznę, pół jajka na kobietę. Ilość jajek zależy też od ilości innego jedzenia. Ugotowane jajka studzimy i kroimy na pół.


Wyjmujemy żółtka, lekko je rozdrabniamy, dodajemy inne składniki farszu. I tutaj jest pole do popisu dla twórców dania. ja dodałem kapary, majonez, pieprz oraz drobno posiekanego ogórka kiszonego. Jak ktoś lubi można dodał łososia wędzonego, szczypiorek, cebulkę posiekaną, rzodkiewkę itp.Jedna uwaga, nie róbcie z farszu masy jajecznej!!! Składniki powinno być widać, tak aby można je było rozróżnić. 

Moja rada!!! Rozdrobnione żółtka dodajcie na samym końcu.

W każdym razie gotowy farsz ładujemy do połówek jajek, tak aby powstała mała górka na jajeczku. Całość owijamy szynką szwarcwaldzką lub inną tego rodzaju np. włoską szynką parmeńską czy hiszpańskim jamon serrano. Może być też inna szyneczka np. jakaś polska. Ważne żeby plasterki były cienkie, długie i dosyć wąskie.


Na wierzch dodajemy jeszcze kawałeczki papryki marynowanej i oliwki nabite na wykałaczki. Do dekoracji pikantne papryczki piri piri i jalapeno. Można je potem zjeść ale są dosyć ostre. Ja zjadam :)

UWAGA! Zamiast szynki możemy użyć plasterków małego kabaczka lub ogórka, muszą być one jednak krojone wzdłuż warzywa, wtedy będzie można zawinąć w nie jajko faszerowane. W takiej formie mamy danie dla wegetarian!

Na koniec wszystkie 3 przystawki (oraz ogórki i śledzie - też mojego autorstwa) na jednym zdjęciu.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz