poniedziałek, 31 marca 2014

Szaszłyki


W ostatni weekend miałem gości. Przygotowałem dla nich m.in. szaszłyki z grilla (niestety elektrycznego). Zrobiłem dwa rodzaje szaszłyków, jedne z krewetkami, łososiem i ananasem, a drugie, bardziej kaloryczne z boczkiem i kurczakiem. Zapraszam do obejrzenia zdjęć z przygotowań jedzonka.

Najpierw myjemy, kroimy i marynujemy pierś z kurczaka. Mięso marynowałem przez całą noc. Marynata to olej rzepakowy, sól, świeżo mielony pieprz, majeranek oraz oregano i ostra papryka.



Krewetki krótko obgotowujemy i obieramy z ogonków. Filet z łososia myjemy i kroimy na kawałki.


Teraz obieramy ananasa i kroimy go w kawałki. Jak obrać ten owoc? Pomoc znajdziecie  TUTAJ Pamiętajcie, że dojrzałego ananasa poznamy po zapachu. Należy powąchać dolną część owocu.


Do drugich szaszłyków potrzebować będziemy boczek, paprykę i cebulę. Mięso i warzywa po oczyszczeniu kroimy na kawałki.


Bierzemy patyczki do szaszłyków i nadziewamy na nie wszystkie składniki. Tak wyglądają szaszłyczki trochę bardziej wypasione.


 A poniżej szaszłyki zdrowsze i mniej kaloryczne!


Teraz wystarczy odpalić grilla i pozwolić szaszłykom się grilować. Można też usmażyć je na patelni, ale z grilla są lepsze!

Niestety nie zrobiłem zdjęć gotowych szaszłyków. Chyba byliśmy zbyt głodni!

Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Super, zrobię kiedys ale bez robali....;-0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he :) Ja lubię robale :) Ale tylko te z morza ;) Zamiast nich można np.dać bekonik, ogórka świeżego, inną niż łosoś rybę albo awokado dojrzałe :) Smacznego Jolu! Pozdrowienia!

      Usuń
  2. super wyglądają ale krewetki ble....sorki ale nie cierpię ich ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, no tak, nie każdy musi lubić owoce morza. Tak jak napisałem Joli zamiast nich można np.dać bekonik, ogórka świeżego, inną niż łosoś rybę albo awokado dojrzałe :) Smacznego! Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Ale mi narobiłeś smaka kurcze jutro szaszłyki na obiad bez odwołania - a propo koronek rzadko który facet ma zamiłowania takie ale chyba Andrzeje wszyscy bo mój mąż również je uwielbia chyb a że sie przyzwyczaił do tych mych koronkowych rzeczy papappa buziak ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szaszłyki były pyszne! Zrób koniecznie, mąż na pewno się ucieszy! Gorące pozdrowienia dla Was! Miłego wieczoru!

      Usuń
  4. Już mi cieknie ślinka na szaszłyki z filecikiem z kurczaczka.
    Wyglądają bardzo apetycznie i najważniejsze, że zawsze są przepyszne.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i życzę dobrej, spokojnej nocy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię obie wersje. Te z kurczakiem są pożywniejsze :) Za to te z krewetkami mają fantastyczny i lekki smak :) Pozdrowienia Lusiu! Dobrej nocy!

      Usuń