wtorek, 25 marca 2014

Sałatka z pomidorkami koktajlowymi

Jak wiecie uwielbiam sałatki. Często robię je na kolację, bo chciałbym trochę schudnąć. Sałatki mają mi w tym pomóc. Na pewno nie pomogą natomiast czekoladki i ciastka, które jem wieczorem, ale to już temat do innego posta. Teraz skupmy się na sałatce z pomidorkami koktajlowymi. Do przygotowania jednej porcji potrzebne nam będą:

- pomidorki koktajlowe - 6 sztuk,
- 2 liście sałaty lodowej,
- kawałek ogórka,
- ogórki meksykańskie - 5 kawałków,
- 1/4 papryki czerwonej,
- oliwki zielone,
- pestki słonecznzika,
- ser gorgonzola, 
- kawałek cebuli,
- oliwa z oliwek,
- krem balsamiczny,
- świeżo mielony pieprz.

Sałatę rwiemy na małe kawałki i układamy na dnie głębokiego talerza, pomidorki myjemy i kroimy na pół, następnie układamy je na sałacie.


Teraz obieramy ogórka, kroimy 3 grube plastry (ok. 1 cm), kroimy je na ćwiartki i dokładamy do sałatki. Dodajemy oliwki, pokrojoną cebulę oraz pokrojone ogórki po meksykańsku. Przepis na takie ogóreczki znajdziecie Tutaj Całość oprószamy świeżo mielonym pieprzem i polewamy oliwą z oliwek.


W międzyczasie na małej patelni prażymy bez tłuszczu pestki słonecznika.


Teraz dodajemy pokrojoną na kawałki gorgonzolę i pestki słonecznika. Po uprażeniu lekko je solimy.


Sałatkę pokrapiamy kremem balsamicznym. Ja użyłem kremu o smaku truflowym. Pychotka!


Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Haaa to ja zrobie dzis na kolacje podobna. Z feta zamiast sera. I ja musze zrzucic balast, licze na biegi za Synkiem, ktory dzis raczkiem do kuchni prawie dotarl.... :D pozdrowiamy! AAA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu! Sałatka była przepyszna :) Zamiast słonecznika prażonego można uprażyć pestki dyni albo pinii. Ogólnie wszystkie pestki są bardzo zdrowe :) Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Andre prosze o więcej takich ciekawych sałątek bo z prażonym słonecznikiem będzie zapewne wyśmienita - ja prażę ale pestki z dyni i jemy ze szpinakiem jak nie znasz spróbuj pychoty buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marii! Koniecznie muszę spróbować szpinak z prażoną dynią. Rozumiem, ze szpinak sałatkowy na surowo :) Ja czasami robię szpinak na ciepło na masełku, z czosnkiem, solą, pieprzem i serem białym albo pleśniowym, też pychotka wychodzi! Pozdrowienia i buziaki gorące!

      Usuń
    2. Dodaj odrobine galki muszkatolowej i cytryne do szpinaku na cieplo....mmmmm palce lizac. AAA

      Usuń
  3. Dziekuje za nastepny wspaniały przepis,pozdrawiam i smacznego zyczę!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co Jolusiu! Cała przyjemność po mojej stronie! Pozdrowienia!

      Usuń
  4. Dla mnie jako dla wegetarianki ta sałateczka jest w sam raz :)
    Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sałatka się podoba. Miło mi odwiedzać ciekawe blogi, a Twój jest bardzo interesujący! Pozdrowienia!

      Usuń
  5. Ja nie daję świeżego ogórka do tej sałatki.
    Dodatkowo jest papryka świeża i marynowana.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Podobno nie powinno się jeść świeżego ogórka i pomidora razem... Paprykę świeża dodałem. Marynowana mi się skończyła już dawno... W tym roku muszę zrobić jej więcej. Co gorsza kończą się tez ogórki po meksykańsku. Właśnie otworzyłem ostatni słoik. Na szczęście litrowy. Będę tęsknił za ich smakiem :( Serdeczności Lusiu! Spokojnego wieczoru!

      Usuń