poniedziałek, 17 marca 2014

Rosół wołowo - drobiowy

Czasami nachodzi mnie ochota na rosół. Dzisiaj podam Wam przepis na dosyć wypasioną wersję tego pysznego dania. Do przygotowania rosołu będziemy potrzebować:
- porcję mięsa wołowego (np. pręga),
- kości wołowe,
- szyję indyczą,
- korpus z kurczaka,
- 4 skrzydełka kaczek,
- włoszczyznę (2 duże marchwie, 2 pietruszki, pół średniego selera, por),
- cebulę,
- 3 ząbki czosnku,
- przyprawy: sól, pieprz, ziele angielskie, liście laurowe, natka pietruszki, lubczyk.

Mięso wkładamy do dużego garnka. Zalewamy je zimną wodą i wstawiamy na wolny ogień do gotowania.


Cebulę obieramy, kroimy na pół i przypalamy na gazie.


Warzywa obieramy, kroimy i dodajemy do garnka z mięsem. Dodajemy również obrane i przekrojone na pół 3 ząbki czosnku oraz przyprawy.


Rosół gotujemy na wolnym ogniu przez ok. 3 godziny.


Po przestygnięciu garnek z rosołem wstawiamy w chłodne miejsce (można do lodówki). Następnego dnia ponownie doprowadzamy rosół do wrzenia i gotujemy go na wolnym ogniu przez ok. 1,5 godziny. 

Gotujemy i odcedzamy makaron. Nakładamy go na talerz i zalewamy rosołem. Całość dobrze jest posypać natką pietruszki.


Smacznego!

10 komentarzy:

  1. O mój Boże, ale zapachniało pysznym, domowym rosołem.
    Faktycznie, Twój rosół jest wypasiony. Raz w miesiącu gotujemy go w naszym domu...
    Proszę Cię, nie śmiej się... Przygotowuję go z grubej wołowiny, pora, selera, pietruszki, cebuli i czosnku. Ja daję prawie całą pałkę. Rosół wcale nie jest przebrany czosnkiem...
    Jest przepyszny...
    Mięsem się zajadamy bo go bardzo lubimy.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czosnek w rosole jest bardzo ważny. Daje wspaniały aromat! Czasami dodaję też kapustę. Tym razem rosół jest bez niej :) A mięsko obieram, mielę przez maszynkę z dodatkiem cebuli podsmażonej i robię naleśniki z mięskiem. Warzywa z rosołu idą na sałatkę:) Pozdrowienia i serdeczności Lusiu!

      Usuń
  2. Pyszny! Ja dodaję jeszcze 2 goździki i grzybki suszone.

    OdpowiedzUsuń
  3. A dlaczego trzeba gotować jeszcze na drugi dzień? eva.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Ja zawsze gotuję rosół dwa dni. Dzięki temu można wydobyć cały smak z warzyw i mięska :) Pozdrowienia!

      Usuń
  4. Pierwszy raz słyszę że cebulę się przypala na gazie :O
    Pozdrawiam photoopassion ( Patrycja ) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Nasze babcie przypalały cebulę na fajerkach na kuchniach węglowych. Teraz trudno taką kuchnię znaleźć więc można przypalić cebulę na gazie. Taka cebula dodaje smaku i koloru rosołkowi :) Pozdrowienia!

      Usuń
  5. Wooow, aż zgłodniałam na Twoim blogu, tyle tu apetycznych potraw :)
    Muszę wpaść tu na dłużej :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Bardzo dziękuję za miłe słowa! Zapraszam na moje blogi, ten o gotowaniu i ten o ogrodzie :) Pozdrowienia!

      Usuń