sobota, 8 marca 2014

Makaron z sosem mięsno-pomidorowym

Dziś prawie cały dzień spędziłem w ogrodzie. Dlatego też mniej czasu poświęciłem na przygotowanie obiadu. Ale nie oznacza to, że jadłem pulpety ze słoika czy zupkę z torebki. Dysponując niewielką ilością czasu można zrobić naprawdę pyszny obiad. Dziś przepis na makaron z sosem mięsno-pomidorowym. Porcja na 2 osoby lub na dwa obiady dla jednej osoby:

- 500 g mięsa mielonego, najlepiej z szynki,
- 500 g makaronu,
- 500 ml sosu pomidorowego (w kartoniku),
- 2 cebule,
- 3 ząbki czosnku,
- przyprawy: sól, pieprz oraz suszone: oregano, bazylia, zielona pietruszka, majeranek, ostra papryka,
- ser długo dojrzewający.

Cebulę siekamy i szklimy na oleju rzepakowym.



W międzyczasie drobno siekamy czosnek, solimy go i pozostawiamy na desce żeby puścił soki.


Do zeszklonej cebulki dodajemy mięso. Całość podsmażamy.


Dodajemy sos pomidorowy oraz czosnek i przyprawy. Ostrożnie z solą. Potrawę zawsze pod koniec gotowania możemy dosolić. Nie dodajemy żadnych "rosołków" czy 'kostek smaku" lub mieszanek warzywnych z dodatkiem glutaminianu sodu. To nasze przyprawy, a nie chemia mają wydobyć smak z mięsa i sosu.


Doprowadzamy sos do wrzenia, a następnie gotujemy na wolnym ogniu dopóki sos się nie zredukuje. Nie zapomnijcie przykryć patelni specjalną pokrywką siatkową, która uchroni naszą kuchnię przed zabrudzenie. Jej siatkowa powierzchnia pozwoli za to na parowanie wody z sosu.


Gdy sos się redukuje gotujemy makaron. ja akurat wybrałem świderki w trzech kolorach.


Odcedzamy makaron, nakładamy na talerz, na makaron nakładamy nasz sos i posypujemy go startym serem długo dojrzewającym.


Dziś nie jadłem drugiego śniadania, stąd porcja jest dosyć spora. 

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie dania dziękuję za zyczenia buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię, szybkie w przygotowaniu i smaczne :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Bardzo lubimy takie obiady. Są nie tylko pyszne ale bardzo szybkie w wykonaniu.
    Obiad z torebki lub słoika nie wchodzi w rachubę.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Tak, to prawda, łatwe i smakowite, a przy tym nie wymagające zbyt wiele czasu! Serdeczności. Miłego tygodnia!

      Usuń
  3. mmm mniam :D ja ostatnio zrobiłam makaron z sosem chilli cayenne + serkiem gouda
    pozdrawiam photoopassion

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, muszę spróbować zrobić makaron wg Twojego przepisu. Musi byćprzepyszny! Pozdrowienia!

      Usuń