wtorek, 11 marca 2014

Zdrowy i smaczny obiad

Jestem mięsożercą. Lubię też warzywa, sery, ryby, kasze, makarony, słodycze... Ale dziś nabrałem ochoty na nie tylko smaczny ale przede wszystkim zdrowy obiad. Postanowiłem większość składników ugotować na parze. Miałem też mieszankę warzywną z groszku zielonego, kukurydzy i marchewki. Poddusiłem je lekko, dodałem trochę masła, sosu sojowego, pieprzu świeżo mielonego i ociupinkę ostrej papryki.

Pierś z kurczaka oprószyłem solą, pieprzem świeżo mielonym, z jednej strony ponadto majerankiem, a z drugiej oregano. Obrałem ziemniaki i brokuła. Włączyłem parowar i ugotowałem na parze ziemniaczki z brokułem. Ale uwaga, najpierw wkładamy ziemniaki, po kilku minutach brokuła a na koniec pierś z kurczaka. Pierś ponacinałem z obu stron, żeby się równomiernie i szybko ugotowała. Dodam, że wcześniej jej nie rozbijałem. Po ugotowaniu wyłożyłem wszystko na talerz i dodałem podduszone warzywa. Tak to wyglądało finalnie!


Warzywa ugotowane na parze mają niepowtarzalny i wysublimowany smak. Gdy gotujemy je w wodzie część smaku nam niestety ucieka. Podobnie jest z piersią z kurczaka. Chociaż smażona też jest pyszna, szczególnie w panierce. Dziś jednak było zdrowo, bez tłuszczu. Pierś wyszła soczysta i smaczna, a przyprawy tylko podkreśliły jej urok.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Podajesz menu Andre na talerzach jak w hotelu Ritz - ale ja na dzień dzisiejszy już mam dość gotowania co nie powiem że tak podane do stołu zjadłam bym ze smakiem - jejciu co ja gadam ważę tylko 56 kg jak na mój wiek to aż za dużo papappa super post buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to ja ważę... nie powiem ile ale duuuuuużo więcej :) Trzeba dodać ponad 40 :) Obiadek był pyszny :) Stąd ten mój brzuszek niewielki. Pozdrowienia Marii!

      Usuń
  2. Uwielbiam takie delikatne jedzenie. To jest "perszing" obiad.
    Z braku czasu często taki przygotowujemy.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też takie lubię :) Niestety lubię też kurczaka usmażonego w panierce, najlepiej podwójnej :) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Super szybki obiad i do tego zdrowy,pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Był naprawdę smaczny :) Pozdrowienia, miłego weekendu!

      Usuń
  4. Też często szykuję taki obiadek. Wszystkim smakuje bez wyjątku :) I tez jesteśmy mięsożercami :) Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pychotka :) Dziękuję za miły komentarz :) Pozdrowienia!

      Usuń