wtorek, 26 marca 2013

Sałata z rukolą

W lodówce po ostatniej mozzarelli z pomidorami pozostało mi trochę sosu, czyli oliwa z oliwek z czosnkiem, świeżą bazylią, solą i pieprzem. Kupiłem ostatnio wspaniałą rukolę i postanowiłem wykorzystać sos do zrobienia łatwej i pysznej sałaty na bazie tej rośliny. 

Rukola to inaczej rokietta siewna. Jest to jednoroczna roślina pochodząca z regionów położonych nad Morzem Śródziemnym, w Afryce czy Azji. Nam kojarzy się głównie z kuchnią włoską. Rukola jest bogata w witaminę C i olejki eteryczne, które są wykorzystywane w medycynie do produkcji syropów na kaszel. 

Cały czas jestem jeszcze przeziębiony więc dawka rukoli z czosnkiem na pewno mi nie zaszkodzi. 

Przepis na sałatę jest naprawdę prosty. Wykładamy na talerz rukolę (po umyciu i osuszeniu).


Kroimy pomidora w średniej wielkości kostki i układamy je na rukoli. Następnie ucieramy ser długo dojrzewający, a na koniec polewamy warzywa sosem czosnkowo - bazyliowym.


Smacznego!

Przepis na sos znajdziecie na moim blogu!

6 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że już się wykurowałeś...
    Gdyby bylo inaczej, życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia.
    Surówki wszelkiego rodzaju, to moje ulubione jedzenie.
    Sadziłam do tej pory dwie odmiany rukoli. Jedną wyższą, kwitnącą na biało i tą drobnolistną kwitnącą na żółto. W tym roku posadzę tylko drobnolistną.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Serdeczności! Choróbsko odganiam czosnkiem i witaminami z warzyw i soków, które sam wyciskam :) Już mi lepiej aczkolwiek trochę jeszcze kaszlę :) Dziękuję za troskę, to bardzo miłe z Twojej strony :) Niestety w moim ogrodzie jest zbyt kiepska ziemia i zbyt mało słońca żeby jakiekolwiek warzywa w nim urosły. Ale u moich rodziców rosną więc mam skąd podbierać ;) A surówki też uwielbiam. Wyobraź sobie, że ostatnio w sobotę zrobiłem surówkę z kiszonej kapusty i marchewki (1 kg kapuchy i 7 marchewek dużych). No i wszystko poszło, na dwie osoby! Dziś skończyliśmy ją jeść :) Ale była naprawdę pyszna! No i te witaminy z kapusty i marchwi!!! Rewelacja!

      Usuń
  2. Super pomysł i ładnie się prezentuje, wypróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo dziękuję za komentarz :) Polecam polskie sery długo dojrzewające np. Bursztyn, albo włoski Grana Padano - jest znakomity! Wg mnie lepszy od Parmigiano Reggiano. Pozdrawiam serdecznie. Andrzej.

      Usuń
  3. Andrzeju,
    gdy nadejdą Święta Wielkanocne niech nadzieja i radość zastukają do Twoich drzwi...
    Wielkanoc niech Ci przyniesie pomyślność, szczęście i piękny uśmiech każdego dnia.
    Tego z całego serca życzę Tobie i Twoim Bliskim...
    Cieszę się z naszej znajomości.
    Ślę pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo! Bardzo dziękuję za życzenia. Niech Święto Zmartwychwstania Pańskiego przyniesie Tobie i wszystkim Twoim bliskim nadzieję na lepsze jutro... Świadectwo Pana jest wielkie! Niech da Ci On wiele sił i radości, bo sam dał nam przykład, że nadzieja nigdy nie umiera oraz, że nawet najgorsze chwile mogą być początkiem czegoś dobrego. Wesołego Alleluja! Jest mi niezmiernie miło, ze mogę mieć tak zacną Koleżankę blogerkę. Pozdrawiam serdecznie! Andrzej.

      Usuń