czwartek, 12 lutego 2015

Sałatka z makrelą

Bardzo lubię ryby. Niestety tu gdzie mieszkam ciężko jest kupić świeże ryby. Ciężko jest również kupić smaczne i dobre ryby wędzone. Czasami się jednak udaje. Dziś zapraszam na przepis na sałatkę z wędzoną makrelą. Na pewno będzie Wam smakować. 

Składniki:

- 1  wędzona makrela (ok. 300 g),
- 4 jajka,
- pęczek zielonej pietruszki,
- 2 małe cebule,
- 4 małe ogórki kiszone (najlepiej własnej roboty!),
- majonez,
- pieprz i sól do smaku.

Makrelę obieramy i dzielimy na kawałki. Jajka gotujemy na twardo i obieramy ze skorupek kiedy jeszcze są ciepłe. Wtedy łatwiej się je obiera.


Jajka kroimy w kostkę.


Pietruszkę myjemy, osuszamy i drobno szatkujemy.


Cebule obieramy i również drobno szatkujemy.


Podobnie ogórki kiszone.


Składniki mieszamy ze sobą. Doprawiamy je świeżo mielonym pieprzem.


Dodajemy majonez, ponownie mieszamy i w razie potrzeby solimy.


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką sałatkę. Robimy ją przynajmniej raz w tygodniu.
    Dzisiaj chciałam kupić makrelę. W jednym sklepie rybnym mieli same "suszki" więc nie kupiłam a w drugim dostawa będzie jutro. Zrobiliśmy podobną z sardynki. Niestety z puszki.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tez baaaardzo smakowała :) Z naciskiem na czas przeszły bo szybko zniknęła :) Muszę zrobić nową :) Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń
  2. Masz pietruszkę świeżą? W lutym??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, z targowiska. Ale w każdym zieleniaku tez jest :) Niektórzy moi czytelnicy mają świeżą zieloną pietruszkę z ogrodowych szklarenek :) Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Właśnie tak myślałam, że Ty (wspaniały ogrodnik) masz pietruszkę świeżą może nie ze szklarenki, ale skrzynki na parapecie. Ja na razie mam na oknie zasadzone cebule na szczypior i moją ukochaną rzeżuchę, pozdrawiam. Sałatka zapisana i będzie dzisiaj na kolację!

      Usuń
    3. Hehe, u mnie na parapecie jedynie szczypior z cebuli i bazylia, no i kwiaty ozdobne. Jeśli chodzi o ogród... to mam a nim tylko rośliny ozdobne. Nie mam ani drzewek czy krzewów owocowych ani żadnych warzyw. Natomiast u moich rodziców trochę tego rośnie :) Ale też niewiele. Pozdrowienia!

      Usuń
  3. uwielbiam takie sałątki a z makreli często robimy ale bez ogórka więc najwyższy czas wypróbować - serdeczności ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga Marii, sałatka zniknęła szybciej niż się pojawiła :) Spróbuj z ogórkiem , jest pyszna ;) Pozdrowienia i smacznego dla Was wszystkich!

      Usuń