poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Ogórki meksykańskie - słodko pikantne 2014

Sezon na ogórki trwa w najlepsze. Już trzeci rok z rzędu robię słodko - pikantne ogórki po meksykańsku. Przepis na tą wspaniałą przekąskę dostałem od moich przyjaciół z Zielonej Góry. Dziękuję Bogusiu jeszcze raz!

Jak przygotować ten przysmak?

Potrzebna na będą następujące składniki:

- 5 kg małych ogórków,
- 8 łyżek stołowych soli,
- 3 główki czosnku,
- 5 papryczek chilli albo czuszki,
- 2 szklanki octu,
- 1 szklanka białego octu winnego,
- 10 łyżek oleju,
- 1 kg cukru,
- 2 torebki mielonego ostrego chili,
- ok. 0,5 litra przegotowanej wody do rozcieńczenia zalewy.

Ogórki kroimy na ćwiartki (nie obieramy ich ze skórki). Czosnek drobno szatkujemy. Najwygodniej i najszybciej zrobicie to w szatkownicy elektrycznej. Pokrojone ogórki zasypujemy czosnkiem, solą oraz ostrą papryką. Na cały dzień odstawiamy je do lodówki (w dużym naczyniu).


Z octu, oleju, cukru i wody przygotowujemy zalewę. Należy ją zagotował i zalać nią ogórki.


Gdy zalewa wystygnie odstawiam ogórki na całą noc do lodówki.


Do umytych słoików nakładamy ogórki, dodajemy pokrojoną i oczyszczoną ostrą paprykę. Następnie zalewamy ogórki zalewą (tą samą, w której ogórki leżakowały całą noc).
 

Słoiki mocno zakręcamy i pasteryzujemy przez ok. 7 minut.


Ogórki po meksykańsku gotowe!

10 komentarzy:

  1. Wow Andre - takiego przepisu jak żylemy długo nie znamy- więc porywamy póki jeszcze młodzi jesteśmy - hihi
    dziękujemy buziaki ślę Marii z rodziną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Marii! Na pewno ogórki meksykańskie będą Wam smakować :) Pozdrowionka :)

      Usuń
  2. Czekam na obiecany marynowany czosnek!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Andrzeju!
    Zaciekawił mnie Twój przepis. Dlaczego? niewielka ilość octu i na dodatek winnego.
    Robiłam w tamtym roku ogórki z curry. Mam prawie cały zapas. Dla nas "kwaśibory" robi się je z octem spirytusowym. Mam nadzieję, że po przyjeździe szybko się odrobię a wtedy zrobię ogórki wg. Twojego przepisu.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Musisz koniecznie spróbować i zrobić chociaż kilka słoiczków :) Gwarantuję, że wyjdą pyszne! Pozdrowienia!

      Usuń
  4. Zrobiłam ogórki w zeszłym roku i zrobiłam w tym. Są pyszne, aż sama nie wiem, czy to zaleta przepisu, czy po prostu mam takie zdolności … :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakują. To na pewno wynik zdolności... i zaleta przepisu :-) Pozdrowienia!

      Usuń
  5. Zrobiłam parę słoiczków z 2 tyg. temu. Dla sprawdzenia otworzyłam w weekend i ...dziś właśnie w lodówce kolejna porcja, bo okazały się tak dobre. Jutro w słoiki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co robimy z wodą po wyjęciu ogórków z lodówki? Zlewamy ją czy mieszamy razem z zalewą ?
    A może przekładamy same ogórki do słoików i tylko zalewamy zalewą, a wodę zostawiamy i wylewamy ?

    OdpowiedzUsuń