wtorek, 18 lutego 2014

Sos grzybowy

W moim ogrodzie rosną grzyby. Są to głownie zajączki i podgrzybki. W zamrażalniku leży kilka sporych torebek zarówno z grzybami z ogrodu jak i z tymi, znalezionymi w pobliskim lesie. Wczoraj część z nich zużyłem do zrobienia sosu grzybowego.

Najpierw przełożyłem grzyby do garnka, dolałem trochę wody i wstawiłem je do gotowania.


Nastepnie szatkujemy 2 cebule i podsmażamy je na oleju rzepakowym.


Cebulę dokładamy do duszących się grzybów. Nie zapomnijcie co jakiś czas ich pomieszać, żeby się nie przypaliły.


Teraz sos doprawiamy solą i pieprzem oraz ostrą papryką. Można również dodać trochę sosu sojowego grzybowego albo jasnego. I w zasadzie na tym można by zakończyć przygotowywanie sosu. Ja jednak poszedłem krok dalej i sos zblendowałem. Jednak jeśli lubicie widzieć co jecie to ne trzeba tego robić. Dodałem też śmietanę, ale to również nie jest konieczne!


Sos podałem do kaszy jęczmiennej. Można go również podać do ziemniaków, ryżu czy kaszy gryczanej. Z tą ostatnią na pewno będzie wspaniały! Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Grzybiara jestem stara i uwielbiam grzyby w każdej postaci oprócz surowych no jedynie pieczarki - przepis prosty i pyszny zmykam papapa buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę zbierać niż jeść, ale czasami tez lubię jakiś sosik albo pierogi z kapustą i grzybami czy zupę grzybową. Smacznego Marii!

      Usuń
  2. Uwielbiam sos grzybowy z kaszą gryczaną. Świetne jedzenie.
    Grzyby lubię pod każdą postacią.
    Zasugerowałeś pierogi z kapusta i grzybami.
    Danie pracochłonne. Można zrobić jedynie w sobotę. Chociaż ostatnio i sobotę mam zajętą.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, jeszcze kurki na maśle :) No ale pierogi to moje ulubione danie z grzybami :) Masz rację, są bardzo pracochłonne. Ale czasami można się pokusić o ulepienie jakiejś większej ilości, część można zjeść a resztę zamrozić. Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń
  3. NIE MOGE TU BEZPIECZNIE ZAGLADAC BO OD RAZU JESTEM GLODNA....MMMNIAMMM SOSIK GRZYBOWY, KOCHAM WSZYSTKIE POTRAWY Z GRZYBAMI...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądaj, zaglądaj :) Smacznego Jolusiu! Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Uwielbiam sos grzybowy ! mmmm
    Pozdrawiam / photoopassion

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Dziękuję za komentarz. Zapraszam do obserwowania bloga :) Zapraszam również na www.zimozielonyogrod.blogspot.com :) To mój drugi blog.

      Usuń