czwartek, 20 lutego 2014

Gulasz z biodrówki 2

Biodrówka jest mięsem pochodzącym z przedniego odcinka krzyżowego półtuszy wieprzowej. Z przodu odcięta jest od schabu, a z tyłu od szynki. Charakteryzuje się jednolitą tkanką z bardzo cienkimi włóknami mięśniowymi. Dzięki temu jest soczysta i delikatna. Biodrówka ma charakterystyczny mięsny zapach. Jest bogatym źródłem białka oraz przyswajalnego dla człowieka żelaza. 100 g biodrówki ma ok. 132 kcal. Przede wszystkim jednak to bardzo smaczne mięso, którego możemy użyć do przygotowania sznycli, pieczeni, zrazów czy gulaszu. Dziś przepis na to ostatnie danie!

Zanim podam Wam przepis zapraszam do obserwowania bloga. Kliknij tutaj: Obserwuj

Kiedyś już prezentowałem przepis na gulasz z biodrówki. Dziś jednak pokażę Państwu troszkę inną wersję. Aha, biodrówka, którą kupiłem ważyła ok. 900 g.

Najpierw obieramy dwie cebule, szatkujemy je i podsmażamy na oleju rzepakowym.


Podsmażoną cebulę przekładamy do średniej wielkości garnka. Wystarczy taki o pojemności 3 litrów. Następnie myjemy, czyścimy i kroimy w kostkę dwie papryki. Można użyć jednej żółtej i jednej czerwonej. Ja akurat miałem obie w jednym kolorze.


Na tej samej patelni podsmażamy lekko paprykę i dokładamy ją do cebuli.


Biodrówkę kroimy najpierw w plastry a potem w kostkę.


Dolewamy odrobinę oleju rzepakowego na patelnie, gdy już jest gorący przekładamy na mięso i podsmażamy. Dodajemy przyprawy: majeranek, bazylię, suszoną zieloną pietruszkę i odrobinę oregano. Starajmy się, żeby każdy kawałek obsmażyć z dwóch stron.


Obsmażone mięso przekładamy do garnka z cebulą i papryką. Dolewamy taką ilość wody, żeby przykryła ona mięso. Włączamy gaz i dusimy nasz gulasz na wolnym ogniu przez 2 godziny.


W międzyczasie dodajemy 2 czubate łyżeczki  do herbaty słodkiej mielonej papryki oraz 1/4 łyżeczki do herbaty ostrej papryki. Do smaku dodajemy tez świeżo mielony pieprz i łyżeczkę do herbaty sosu sojowego (jasnego). 


Jeśli jest taka konieczność, gulasz jeszcze troszkę solimy do smaku. Możemy też dodać łyżkę stołową śmietany 12% lub 18%. Ale nie jest tot konieczne!

Gulasz podajemy z kaszą gryczaną i ogórkami kiszonymi własnej roboty! Przepis na ogórki znajdziecie tutaj: Ogórki kiszone 2013


Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Podczytuję w pracy...nie mam ludzi....i umieram z głodu...ach, gulasz pysznosci.,a ten ogóreczek własnej roboty...mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Ogórki wyszły doskonałe, twarde, lekko słone i porządnie czosnkowe i koprowe :) Smakują tak, jak świeże., kilkudniowe małosolne :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. O jejku, wstyd się przyznawać ale ja naprawdę nie miałam pojęcia z jakiej części półtuszy pochodzi biodrówka... Prawdę mówiąc to sobie nie przypominam abym kiedyś kupowała takie mięso...
    Efekt końcowyjest fantastyczny. Zgłodniałam na widok takich pyszności.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Biodrówka jest jednym z moich ulubionych mięsiw. Jest bardzo aromatyczna i smaczna. Na mojej liście zajmuje drugie miejsce tuż za polędwica, ex aequo z żeberkami :) No i kasza... Fantastycznie smakuje z gulaszem, do tego ogóreczki...i mamy ucztę dla podniebienia :) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Wszystkie skłądniki pod mój gust uwielbiam takie dania buziaki sle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Mięsko rozpływało się w ustach, a delikatny ale dobrze wyczuwalny smak papryki podkreślał to co w mięsku najlepsze :) No i ogórki... Bajka :) Pozdrowienia! Miłego piątku!

      Usuń
  4. Ale pyszności :)))
    dzięki za cenne rady:Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Dziękuję za miłe słowa :) Mam nadzieję, że znajdziesz na blogu coś smacznego :) Pozdrowienia. Dziękuję za zapisanie się do grona obserwatorów!

      Usuń
  5. Wygląda smakowicie i jeszcze ta kasza gryczana (uwielbiam), pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dzięki :) Musze dodać, że gulasz był wyśmienity! A kasza... mmmm. Pychotka :) Pozdrowienia!

      Usuń