środa, 12 lutego 2014

Sok z pomarańczy sycylijskich

U nas wciąż panuje kalendarzowa zima. Co prawda za oknem odwilż i u mnie akurat teraz pada deszcz, to jednak w każdej chwili można spodziewać się powrotu białej auty! Za to na południu Europy dojrzewają właśnie owoce cytrusowe. W tej chwili jest sezon na pomarańcze sycylijskie. Te nieduże, czerwone w środku owoce, są bardzo słodkie i soczyste. Sezon na nie potrwa mniej więcej do połowy kwietnia. Są naprawdę smaczne! Świetnie też nadają się na sok. Dlatego dziśzapraszam na przepyszny sok z czerwonych, sycylijskich pomarańczy, z domieszką zwykłych pomarańczy, czerwonego grapefruita i cytryny!

Owoce porządnie myjemy, można je też przelać krótko wrzątkiem. To wszystko po to, żeby pozbyć się różnych środków chemicznych, które są na ich skórach. Następnie kroimy owoce na pół. Zdjęcie robiłem już w trakcie wyciskania soku, dlatego też tak mało jest tu czerwonych pomarańczy.


Za pomocą elektrycznej wyciskarki wyciskamy soczek!


No i gotowe! mamy już pyszny i zdrowy sok!


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Akurat wpadłąm do domu po tych wizytach u lekarzy i wypiłam z greipfruta ale te twoje również smacznie wyglądają pozdrawiam ciepło na przyszły tydzień spodziewaj się paczki buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marii! A jak wyniki wizyt u lekarzy? Mam nadzieję, że wszystko jest OK. Jestem bardzo podekscytowany pudełeczkami :) Czekam na numer konta :) Buziaki gorące i pozdrowienia!

      Usuń
    2. Ach daj spokój - jestem tryle szczęśliwa że wreszcie nowe okulary będę miała ..... wiesz lepiej ci napiszę w meilu dziś nie ale jutro obiecuję :):):)

      Usuń
    3. Oczywiście, nie ma sprawy :) Czekam na maila :) Pozdrowienia!

      Usuń