poniedziałek, 10 lutego 2014

Francuskie ślimaczki z serami i salami

No i wreszcie się udało. Od kilku już dni planowałem zrobienie pysznej przystawki, na którą przepis znalazłem na blogu mojego "blogowego" znajomego. Paweł często publikuje różne ciekawe przepisy na pyszne i zdrowe potrawy. Dzisiaj pokaże Wam jak zrobić ślimaczki z ciasta francuskiego nadziewane serami i salami. Oryginalny przepis znajdziecie na blogu Pawła: http://kokornus.blogspot.com/2014/01/serowo-szynkowe-slimaczki-z-ciasta.html

Pozwoliłem sobie troszeczkę zmodyfikować ten przepis. Oto on:

Na jeden płat ciasta francuskiego nakładamy ser żółty (najlepszy jest ten z nutą orzecha), salami (koniecznie ostre - pieprzowe) i mozzarellę. Całość posypujemy otartym oregano oraz oprószamy świeżo mielonym pieprzem. Można też dodać listki świeżej bazylii.


Teraz zwijamy ciasto. Ja zwinąłem wałek od dłuższej strony płata. Nalezy pamiętać, żeby ciasto zrolować bardzo równomiernie i dosyć ciasno.


Końcówkę ciasta dokładnie sklejamy z resztą wałka. Ciasto odwracamy spojeniem do dołu. teraz bierzemy bardzo ostry nóż i kroimy ciasto na kawałki o grubości ok 2,5 cm. Pokrojone kawałki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Następnie roztrzepujemy jedno jajko i smarujemy nim wierzch naszych ślimaczków. Użyłem do tego silikonowego pędzelka Fiskars. Jest bardzo wygodny w użyciu. Jajko się do niego nie przykleja, tak jak do pędzelków z włosia.


Blachę ze ślimaczkami wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury ok. 180 stopni i pieczemy przez ok. 15 - 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika i ostudzeniu przekładamy ślimaczki na półmisek. Można je podawać z barszczykiem czerwonym (do popicia) lub z sosem czosnkowym.


Bardzo dziękuję Pawłowi za możliwość wykorzystania jego przepisu i opublikowania go na moim blogu.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Sery salami to mój żywioł aa i kuchnia francuska nie jest mi obca tradycje - pojadłam dziękuję idę do roboty buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam salami, a od serów jestem uzależniony :) Kuchnia francuska jest doskonała w każdym calu, uwielbiam ją :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Ale dobre...wypróbuję slowo daję...jak to dobrze,że zawsze coś podpowiesz!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Dziękuję za miły komentarz :) Ślimaczki są naprawdę pyszne. Najlepiej je zjeść jak są jeszcze lekko ciepłe. Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Och , jak ja kocham salami...
    Ja też je wypróbuję. Widziałam wcześniej ten przepis u Pawła ale całkowicie o nim zapomniałam
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Tak, Paweł pozwolił mi go wykorzystać :) Troszkę go zmieniłem, ale niewiele. A ślimaczki.... Mmmm. Pychotka :) Pozdrowienia.

      Usuń
  4. O! Jak miło zobaczyć kilka dobrych słów o sobie :) Dziękuję, a przepis, jak to przepis w innych rękach zawsze ewoluuje :) Całkiem ciekawa wersja.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Jeszcze raz dziękuję za świetny przepis! Ślimaczki były doskonałe. Na pewno teraz będę je częściej robić :) Pozdrowienia!

      Usuń