sobota, 8 lutego 2014

Kompot z suszu owocowego

Co to jest? Owocowe! Smaczne! Zdrowe! Wielu z nas kojarzy się wyłącznie z Bożym Narodzeniem! To kompot z suszu owocowego. Ten pyszny i prozdrowotny kompot można przecież pić nie tylko w Święta. Wczoraj mnie naszło i ugotowałem taki właśnie kompocik. Wpływa on zbawiennie na nasz układ trawienny, zawiera mnóstwo mikroelementów m.in. magnez, wapń, żelazo, potas. Do tego dochodzą witaminy E, A oraz zestaw witamin z grupy B. Zawiera dużo błonnika dzięki czemu wymiata z organizmu toksyny. No ale przede wszystkim jest naprawdę smaczny. 

Oto przepis:

- 100 g suszonych jabłek,
- 100 g suszonych gruszek,
- 150 g suszonych śliwek (oj te szczególnie dobrze wpływają na układ trawienny!),
- 50 g suszonych moreli,
- garść suszonej żurawiny,
- garść rodzynek,
- 2 plastry świeżej cytryny.

A do przyprawienia:

- 2 łyżeczki do herbaty cynamonu,
- 10 goździków.

Po ostudzeniu do kompotu dodajemy 2 łyżki stołowe miodu.

Niestety nie miałem kardamonu, ale on też świetnie pasuje do  kompotu.

Owoce zalewamy wodą.


Następnie dodajemy przyprawy.


Wszystko zagotowujemy, a potem gotujemy na wolnym ogniu przez ok. 90 minut.


Gdy kompot troszkę ostygnie odcedzamy owoce. Kiedy już będzie miał temperaturę pokojową dodajemy 2 łyżki stołowe miodu.

Kompot gotowy!


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. wow ,
    super :)
    a ja lubię te owoce zjadać albo zaciągnąć je troszkę i zrobić zupę owocową ...
    ach ,ale narobiłeś apetytu .......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, oczywiście, można je zjeść :) Smacznego! Pozdrowienia!

      Usuń
  2. O proszę to moja córcia zamiast się uczyć zupy owocowe zaciąga śmietaną a potem nie śpi tylko anioły lepi po nocach - Witaj Andre osobiście susz uwielbiam ale nie gotowany - gorączka mi zeszłą ale wymyśl jakieś dobre danie żeby mi dziwaczenia wyfrunęły z głowy bo ostatnio jak zauważyłeś to nie myślę cosik miłej niedzieli buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marii! Dobrze, że już ze zdrówkiem lepiej. Dziś może uda mi się zamieścić jakiś fajny przepis :) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Bardzo lubię kompot z suszu owocowego ale gotuję go tylko dwa trzy razy w roku.
    W mojej kuchni kompoty nie występują...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też go rzadko gotuję, ale muszę częściej bo uwielbiam ten kompot :) Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń