sobota, 27 lipca 2013

Sałatka jajeczna

Sałatka jajeczna jest smaczną przekąską idealną wręcz na śniadanie. W moim domu, gdy byłem mały często gościła ona latem na stole. Teraz warzywa dostępne są przez cały rok, ale nie ma to jak świeża rzodkiewka czy szczypiorem urwany z własnego (lub rodziców) ogródka. Dziś przepis na pyszną sałatkę jajeczną. Podane składniki wystarczają na solidne 2 porcje. Oto one:

- 2 jajka ugotowane na twardo,
- 5-6 rzodkiewek,
- mały pęczk szczypiorku,
- kawałek żółtego sera (lub długo dojrzewającego),
- łyżka stołowa majonezu,
- sól i pieprz do smaku.

Jajka obieramy i kroimy w kostkę.


Rzodkiewkę myjemy i kroimy najpierw na ćwiartki a potem na plasterki.


Po umyciu i osuszeniu szatkujemy szczypiorek.


Wszystkie składniki przekładamy do miseczki, dodajemy majonez oraz świeżo mielony pieprz. Wszystko dokładnie lecz delikatnie ze sobą mieszamy.


Po wymieszaniu doprawiamy sałatkę do smaku solą.


Na grubej tarce ucieramy kawałek sera żółtego (lub długo dojrzewającego) i dodajemy go do sałatki. Znów wszystko mieszamy. Sałatka gotowa. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Znowu dowiedziałam się od Ciebie coś ciekawego. Robiłam sałatkę z jajkiem,serem i majonezem.
    Nie dodawałam rzodkiewki. Posypywałam jedynie szczypiorem. Jestem jak Austriaczka używam go w kuchni bardzo dużo.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę być w czymś przydatny :) Czasami dla smaku dodaję też pokrojone w talarki oliwki zielone albo kapary (nie kroję ich). A jak mnie najdzie to kroję w kostkę ogórka kiszonego. Takie małe kulinarne eksperymenty. No i wspaniale smakuje z Bursztynem, Parmezanem albo Grana Padano :) Miłej niedzieli Lusiu! Pozdrowienia dla Pana Eryka!

      Usuń
    2. Muszę Ci o tym koniecznie powiedzieć.
      dzisiaj na śniadanie mieliśmy właśnie sałatkę wg Twojego przepisu.
      Powiem Ci tylko: TO JEST PYCHOTKA!!!!
      Miłego tygodnia.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Miło mi to słyszeć :) Smacznego :) Spokojnego tygodnia! Serdeczności!

      Usuń