poniedziałek, 29 lipca 2013

Mięta z miodem i cytryną czyli coś na ochłodę

Dziś mamy iście afrykański upał. Temperatura dochodzi do +38 stopni C w cieniu. W słońcu przekroczyła +50. Idealnym napojem na taki upał jest mięta z miodem i cytryną. 

Najpierw parzymy miętę. Ja daję 4 torebki na litr wody.


Następnie, gdy przestygnie, dodajemy 4 łyżeczki do herbaty miodu. Można dodać więcej wtedy będzie słodsza. Wciskamy jeszcze sok z 1 lub 2 cytryn i lekko schładzamy. Wspaniały i orzeźwiający napój jest gotowy.


Zdjęcie zrobiłem dosłownie w ostatniej chwili. Napój miętowo-miodowo-cytrynowy został momentalnie wypity. A mi skończyła się w domu mięta :)

6 komentarzy:

  1. Pyszności na ciepłe dni.
    Orzeźwiające i bardzo zdrowe.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Dziękuję za miły komentarz :) Uwielbiam miętę :) Miłego popołudnia!

      Usuń
  2. Znakomity pomysł na gorące dni:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dzięki za komentarz! Taka mieta faktycznie wspaniale orzeźwia :) Pozdrowienia. Miłego popołudnia.

      Usuń
  3. Słyszałam opinie, że w takie upalne dni dobrze jest napić się wręcz gorącej herbaty, wówczas pragnienie jest mniejsze, ale sama nie stosowałam tej hipotezy. Pomysł z miętą, miodem i cytryną mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję za komentarz. Jeśli chodzi o gorące napoje na upały to szczera prawda. Pijąc coś zimnego organizm stara się podgrzać świeżo połknięta zawartość żołądka i wytwarza ciepło, które ogrzewa cały organizm. Efekt ochłodzenia jest odczuwalny tylko przez chwilę. Tak przynajmniej mówią mądrzy ludzie ;) Pozdrowienia!

      Usuń