poniedziałek, 8 lipca 2013

Prażona kukurydza

Lubię zjeść, nie jestem chudy i nie chcę sobie niczego żałować. Oczywiście z rozsądkiem. Natomiast nie mam zamiaru żyć jednym listkiem sałaty dziennie i delektować się plasterkiem pomidora. Bardzo lubię warzywa i często je jem, ale czasami mam ochotę na coś trochę mniej zdrowego. I chociaż w miarę zdrowo się odżywiam to raz na jakiś czas na moim stoliku przed telewizorem gości prażona kukurydza. Oto łatwy przepis na smaczną i niezdrową kukurydzę.

Na patelnię nalewamy tłuszcz roślinny. Najlepszy jest polski olej rzepakowy, ma wysoką temperaturę wrzenia. Tłuszczu nalewamy tyle, żeby pokrył całą powierzchnię patelni. Na tłuszcz wysypujemy kukurydzę. Ziarna powinny mieć trochę miejsca dla siebie więc nie sypmy ich zbyt wiele.


Patelnię przykrywamy pokrywką, żeby kukurydza pękając nie skakała po całej kuchni. Następnie włączamy gaz.


Po kilku minutach olej zaczyna wrzeć. Dzięki wysokiej temperaturze kukurydza zaczyna pękać. Czekamy do momentu, aż przestanie strzelać. Jeszcze kilka ruchów patelnią tak, aby wszystkie ziarna mogły popękać. Następnie wyłączamy gaz, zdejmujemy pokrywkę i solimy kukurydzę. Potem przekładamy ją do miseczki lekko osalając. ja używam soli o obniżonej zawartości chlorku sodu. To taka sól dla osób z nadciśnieniem.


Przekąska na mecz lub film gotowa.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. My zaś, stosujemy mniej tłuszczu roslinnego, a na koniec przed posoleniem polewamy rozpuszczonym masełkiem :)

    Naprawde smacznie i niezdrowo :P :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm, muszę spróbować z masełkiem :) Pozdrowienia.

      Usuń
  2. Pyszne z dodatkiem przypraw!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie, czy sypiesz przyprawy na olej czy na uprażoną kukurydzę?

      Usuń
    2. Na uprażoną kukurydzę - ulubione przyprawy mieszam z roztopionym masłem i taki sosik daję do kukurydzy.

      Usuń
    3. Oj to musi być przepyszne, koniecznie spróbuję :) Pozdrowienia!

      Usuń