środa, 16 września 2015

Ogórki kiszone 2015

W tym roku po raz kolejny zrobiłem ogórki kiszone. Ubiegłoroczne wyszły znakomicie. Dałem sporo czosnku i nie pożałowałem chrzanu. Nie oszczędzałem też na koprze, a dokładnie na jego kwiatach. Podobnie zrobiłem w tym roku. Duża ilość kopru, czosnku i chrzanu gwarantuje, że ogórasy wyjdą przepyszne. Dla odmiany, w tym roku nie dodałem gorczycy. Zobaczymy jak się to odbije na smaku ogórków.  Oto przepis na tegoroczne ogórki kiszone. 
Składniki:
- 10 kg ogórków,
- 5 główek czosnku,
- ok. 500 gram chrzanu,
- 3 duże wiązki kopru z kwiatem,
- 6 litrów wrzącej wody doprawionej 6 łyżkami stołowymi soli.
Ogórki namaczamy w wodzie. Następnie porządnie je myjemy.
 
 
 Chrzan i czosnek obieramy i dzielimy na kawałki.


Koper tniemy na kawałki, odcinamy kwiat (idzie do słoików w całości). Łodyżek nie wyrzucamy!  Do umytych słoików wkładamy najpierw trochę kopru, czosnku i chrzanu. Następnie pionowo wkładamy ogórki, na nie znowu warstwa kopru, chrzanu i czosnku, później uzupełniamy słoik ogórkami i na wierzch znów dajemy czosnek, koper i chrzan.


Oprócz słoików, których zawartość zjem jesienią i zimą zrobiłem też ogórki w tzw. kamionce.


Gotujemy wodę, dodajemy sól i gotową wrzącą zalewę wlewamy do słoików z ogórkami. Nastepnie słoiki zakręcamy i stawiamy na do góry dnem. 


Ogórki w kamionce będą dobre już po 2-3 dniach. Te w słoikach muszą postać troszkę dłużej.

Smacznego!

2 komentarze: