wtorek, 1 września 2015

Ciasto francuskie z serem i pomidorkami

Lubicie szybkie i proste przekąski? Ja bardzo! Wręcz uwielbiam. Jakiś czas temu miałem w lodówce okrągłe ciasto francuskie. Miałem z niego zrobić paszteciki, ale robiłem je już wiele razy. Dlatego też postanowiłem wypróbować coś nowego. 

Ciasto rozwinąłem i ułożyłem na blaszce na papierze do pieczenie. Na cisto ułożyłem ser pleśniowy, pokrojone na ćwiartki pomidorki koktajlowe oraz świeże liście bazylii. Całość oprószyłem mieszanką przypraw własnej roboty oraz świeżo mielonym pieprzem. Dodam, że w skład mieszanki wchodzą następujące przyprawy: oregano, bazylia, odrobina majeranku, papryka słodka, papryka ostra oraz suszona zielona pietruszka.


Piekarnik nagrzałem do 180 stopni, włożyłem blaszkę z ciastem i zapiekałem przez 12 minut. Wyszła z tego taka apetyczna i smaczna przekąska. Dodam, że dla urozmaicenia ciasto można posmarować ketchupem lub sosem pomidorowym, wyłożyć salami, szynkę lub boczek. Na pewno w takiej wersji będzie równie smaczne. Mi jednak najbardziej przypadła do gustu wersja z serem pleśniowym, bazylią i pomidorkami. A Wy jaką wolicie?


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Andrzejku,
    kolejny raz zrobiłeś prawdziwe pyszności.
    My też bardzo lubimy sery pleśniowe, ciasto francuskie, pomidorki...
    Na widok przekąski cieknie mi ślinka.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Bardzo dziękuję za miłe słowa! Przekąska faktycznie była bardzo smaczna... A zrobiłem ją zupełnie przypadkiem :) Serdeczności!

      Usuń