piątek, 26 września 2014

Zupa krem z dyni

Ostatnio znowu naszło mnie na zupy. Czy to dlatego, że zaczęła się jesień? Chyba nie, bo pogoda wciąż bardziej przypomina schyłek lata. A tak naprawdę moje ostatnie zupy to lekkie i zdrowe posiłki, które każdy z nas może w miarę szybko przyrządzić.  

Dziś zapraszam na zupę krem z dyni. W zasadzie jest to mieszanka różnych warzyw, ale w kremie zdecydowanie dominuje jednak dynia. Oto przepis!

- 1 średnia dynia,
- 1 mała cukinia,
- 1 papryka słodka,
- 1 mała papryka ostra,
- 3/4 litra bulionu mięsno-warzywnego,
- przyprawy: świeżo mielony pieprz, sos sojowy, ostra papryka, sól do smaku.

Dynię obieramy, oczyszczamy z pestek i kroimy na kawałki.


Pokrojoną dynię zalewamy bulionem i gotujemy pod przykryciem do czasu, aż dynia będzie miękka. Mi to zajęło (a w zasadzie dyni zajęło) ok. 15 minut od momentu rozpoczęcia wrzenia. Następnie blendujemy wszystko tak żeby uzyskać aksamitny krem.


Dodajemy pozostałe warzywa. Przyznam się, że miałem je już przygotowane. Teraz to tajemnica, ale wkrótce napiszę jak zrobić pyszny ostry sos warzywny, który nadaje się do mięs, ryżu... albo zup :) Przepis i produkcja mojej kochanej Mamy! Sosik jest fantastyczny!

Całość ponownie blendujemy i doprawiamy do smaku.


Krem jest już gotowy! Można serwować! Proponuję do kremu zrobić grzanki i całość przyozdobić świeżymi listkami bazylii.


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. No Andre wiedziałeś kiedy napisać taki post - mam tych dyniątek trochę , cukini też sporo i wiesz co ci powiem że zawsze tradycyjnie robiłam zupę krem z dyni i zabieram przepis twej mamci - otóż zawsze śmietana u mnie była - u ciebie nie bądź nie doczytałam ale nie widzę nic o śmietanie no i nowość znaczy w połączeniu z cukinią - cieszę się że cię poznałam bo zawsze coś nowego u ciebie wypatrzę -pozdrowienia od mego Andre dla ciebie a ode mnie buziaki gal mamci i cienie - Marii źycząz słonecznej soboty i niedzieli bo u mnie leje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję droga Marii! Nie dodałem w ogóle śmietany, za to jest w niej papryka słodka i ostra :) Cieszę się, że mogę dzielić się różnymi przepisami i że Wam smakuje :) Pozdrowionka. U nas słońce i piękna pogoda, już jest +20 stopni a to dopiero południe :)

      Usuń
  2. a na błędy to nie patrz moja klawiatura jak te chocgliki od dawna sięzachowuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Zupka z dyni i cukinii. Prawdziwa pychotka. U mnie też cukinie i dynie obrodziły.
    Część zamrożę... To będzie rozkosz dla podniebienia zimową porą. Uwielbiam zupy i jem je o każdej porze roku... Dyniową robię podobnie i jem ją też jako krem.
    Ślę Ci dużo cieplutkich pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Narobiłeś mi smaka tym wpisem, jedziemy do babci wracamy z dynią i gotujemy zupkę szczególnie że Binio ostatnio woli kremowe zupy,
    pozdrawiam Andrzeju

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewien, że Biniowi kremik będzie smakować :) Jest naprawdę pyszny! Smacznego! Pozdrowionka!

      Usuń