środa, 10 września 2014

Dla leniwych - sałatka z łososiem

Jeśli jesteście bardzo głodni, albo spodziewacie się gości, a nie macie zbyt wiele czasu lub siły na przygotowanie czegoś specjalnego na kolację gorąco polecam sałatkę z łososiem. Zrobicie ją w góra 15 minut. A smak pozostanie wszystkim w pamięci przez długi czas.

Dziś wersja dla leniwych, przygotowana na bazie gotowych sałat, ja akurat użyłem mieszanki z rukolą. Sałaty wykładamy na talerze, kroimy pomidory w kostkę i układamy je na sałacie.


Na małej patelni prażymy ziarna słonecznika, oczywiście bez tłuszczu.


Do sałaty dodajemy pokrojone ogórki po meksykańsku (przepis niedawno był na blogu), papryczki faszerowane serem (niestety kupne), cebulę i oliwki.


Całość oprószamy świeżo mielonym pieprzem, skrapiamy oliwą z oliwek, dodajemy kawałki sera pleśniowego (polecam Danish Blue). Następnie posypujemy uprażonymi pestkami, nakładamy po trochu łososia z puszki (w wodzie) oraz pokrapiamy sosem balsamicznym.


Sałatka gotowa! Prawda, że proste i szybkie danie?

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. pysznie wygląda Andre - ale jak bym miałą pod nos na stole to chętnie bym zjadła - bo leniwa nie jestem ale strasznie zmęczona słojami - wszystko z opóźnieniem u mnie - buziaki dla mamy a dla ciebie słończa i dużo weny kucharskiej - Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Marii! Mam nadzieję, że wena mnie nie opuści ;) Pozdrowienia dla Was wszystkich!

      Usuń
  2. Fakt. Danie proste, szybkie i co najważniejsze pyszne.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka zdecydowana, męska i bardzo mi się podoba jej skład. Najważniejsze, że jest szybka i smaczna. Zapisuję na "zaś".
    Pozdrawiam wieczornie gotującego faceta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie takiej sałatki, jest naprawdę smaczna :) Pozdrowienia!

      Usuń
  4. Ależ to smacznie wygląda...ach.... ja ostatnio miałam risotto dla leniwych ;-) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Risotto też bardzo lubię, chociaż ostatnio bardzo rzadko je robię Musze koniecznie wrócić do sprawdzonego przepisu! Pozdrowienia!

      Usuń
  5. wygląda bardzo apetycznie, i to wersja dla mnie skoro dla leniwych :) :) :) bynajmniej w kuchni ;) może w weekend uda się przygotować :)
    pozdrawiam serdecznie Andrzeju

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie! Jest naprawdę smaczna :) Pozdrowienia dla Was wszystkich! Miłego weekendu!

      Usuń
  6. Kocham szybkie dania biorac pod uwagę,ze w kuchni obracam się raczej z konieczności nie z zamilowania,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Leno! Taka sałatka na pewno będzie smakować i Tobie i Twoim bliskim! Pozdrowienia, miłego tygodnia!

      Usuń
  7. Soczyście wygląda:-) Nie dodawałabym jedynie oliwek. Nikt u nas ich nie lubi. Poza tym jak najbardziej OK :-) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu! Bez oliwek też może być :) Chociaż ja je bardzo lubię :) Pozdrowienia!

      Usuń