poniedziałek, 8 września 2014

Dżem malinowy

Sezon na maliny już minął, a ja zapomniałem, że w połowie sierpnia brykałem w kuchni przy dżemie z tych pysznych owoców. Jak go zrobić? Oto krótki i treściwy przepis!

Do zrobienia dżemu potrzebne nam będą:

- 3 kg malin,
- 1 kg cukru,
- proszek żelujący.

Owoce przebieramy i przekładamy do garnka. Zasypujemy je proszkiem żelującym, włączamy gaz i doprowadzamy całość do wrzenia cały czas mieszając. Nie można pozwolić, żeby maliny się przypaliły! Możemy dodać sok z połowy cytryny, pozwoli on na zachowanie wspaniałego koloru dżemu.


Następnie dosypujemy cukier i całość znowu zagotowujemy. Po minucie od zagotowania wyłączamy gaz i mieszamy do czasu, aż opadnie piana.


Gorący dżem przekładamy do słoików. Ustawiamy je na ok. godzinę do góry dnem.


Dżem gotowy! Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Już czuję ten zapach gotującego się dżemu :) Ja w tym roku zrobiłem z jeżyn, ale bez dodatków żelujących i mam nadzieję, że wyjdzie ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, po wielu namowach postanowiłem, że w przyszłym roku zrezygnuję z różnych żelujących dodatków :) Będzie bardziej naturalnie :) Pozdrowienia! Gratuluję jeszcze raz nowego logo!

      Usuń
  2. Skończył się sezon na maliny? Polana owocuje do pierwszych przymrozków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na targowiskach nie ma już wysypu malin, owszem można jeszcze je dostać, ale są już bardzo drogie. W tym sensie sezon się skończył.

      Usuń
  3. Wczoraj robiłam z jeżyn, jutro będę robić z malin.
    Mój Eryk przed chwilą nazrywał dużą misę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam dżem z jeżyn. Za rok muszę spróbować robić dżemy bez środków żelujących! Pozdrowienia!

      Usuń