niedziela, 29 września 2013

Gulasz z biodrówki

Ostatnio pani z zaprzyjaźnionego sklepu mięsnego namówiła mnie na zakup biodrówki. Trochę bez przekonania, ale w końcu dałem się skusić i nabyłem śliczną i kształtną biodróweczkę. Dziś przedstawię Wam przepis na pyszny gulasz zrobiony z tego właśnie mięsa.

Składniki:

- średniej wielkości biodrówka (ok. 700g),
- 3 marchewki,
- 2 cebule,
- 1 duża czerwona papryka,
- 2 łyżki stołowe koncentratu pomidorowego,
- 3 łyżeczki do herbaty musztardy,
- olej do smażenia,
- sos sojowy,
- przyprawy (pieprz, sól, suszone: oregano, majeranek, bazylia,zielona pietruszka).

Biodrówkę myjemy i pozostawiamy do obcieknięcia.


Obieramy i czyścimy warzywa. Następnie kroimy je w kostkę.


Cebulę szklimy na oleju rzepakowym.


Marchewkę i paprykę gotujemy w niewielkiej ilości wody. Dodajemy do nich zeszkloną cebulę.

Biodrówkę najpierw kroimy w plastry a potem w dużą kostkę. Podsmażamy ją na patelni.


W czasie smażenia dobrze jest kilkakrotnie obrócić kawałki mięsa tak, żeby przysmażyły się z każdej strony.


Do ugotowanych warzyw dodajemy koncentrat pomidorowy oraz musztardę. Wszystko razem porządnie mieszamy.


Następnie do warzyw dodajemy mięso oraz przyprawy. Całość dusimy na wolnym ogniu do czasu aż sos będzie gęsty.


Na koniec dodajemy 2 łyżki stołowe śmietany 12%. Całość doprawiamy sosem sojowym. Jeśli potrawa będzie zbyt słona możemy dodać trochę więcej śmietany, która delikatnie zneutralizuje słony smak.


Gotujemy ziemniaki, ryż lub kaszę (obojętnie jaką) i podajemy z nimi nasz gulasz. Ja wybrałem kaszę jęczmienną wiejską.


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Aż zrobiłam się głodna na widok Twojego gulaszu i na dodatek z kaszą.
    Zastanawiałam się co zrobię na wtorkowy obiad...
    Teraz już wiem!!!!
    Nie mam biodrówki ( mięsa) ale szynkę. I to z niej przygotuję taki gulasz.
    Andrzeju, jak dobrze, że JESTEŚ !!!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Szynka też będzie pyszna, można też użyć podudzia z indyka :) Życzę smacznego! Udanego tygodnia. Serdeczne i ciepłe pozdrowienia!

      Usuń
  2. A kiedy dodajemy sos sojowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, nie napisałem tego w przepisie. Sos sojowy dodajemy po śmietanie. Sprawdzamy czy potrawa nie jest zbyt słona. Jeśli tak to dodajemy jeszcze trochę śmietany, która zneutralizuje zbyt słony smak. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. dzisiaj spóbuję twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  4. własnie zrobilam jest super,polecam,efekt dodatku warzyw iprzypraw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta, warzywa i przyprawy robią swoje :-) Smacznego Janeczko!

      Usuń