czwartek, 12 września 2013

Ogórki kiszone 2013

Cały czas trwa jeszcze sezon na ogórki. Zrobiłem już sporo słoików ogórków po meksykańsku oraz ogórków kiszonych. Dziś przedstawię Wam przepis na te ostatnie. 

Składniki:

- 5 kg ogórków,
- bardzo duży pęk kopru z kwiatem,
- 2 główki czosnku,
- duży i gruby korzeń chrzanu,
- sól i gorczyca.

Czosnek obieramy, każdy ząbek kroimy na pół. Chrzan również obieramy i kroimy go na podłużne kawałki.


Ogórki porządnie myjemy, najlepiej zrobić to gąbką.


Do umytych słoików litrowych nakładamy warstwami ogórki, po kilka kawałków chrzanu i czosnku. Dosypujemy po kilkanaście ziaren gorczycy. Dodajemy również kwiat kopru.


Teraz przygotowujemy zalewę. Potrzebować będziemy ok. 2 litrów wody. Na każdy litr wody sypiemy czubatą łyżkę stołową soli. Marynatę zagotowujemy i zalewamy nią ogórki.


Słoiki mocno zakręcamy i stawiamy na ok. kwadrans go góry denkiem.


Po kilku dniach ogórki będą małosolne. Po następnych kilkunastu będą już ukiszone.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Sądziłam, że już mam na zimę dostateczny zapas ogórków kiszonych.
    Zobaczyłam Twój sposób kiszenia i... chyba ukiszę jeszcze kilka słoików.
    Nigdy nie zalewałam gorąca zalewą. Andrzejku, nie robią się "papucie"?
    Niestety, w ogrodzie nie mam już ogórków. Tym razem muszę je kupić na targu...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Nie, ogórki są jędrne i twarde :) Wychodzą bardzo smaczne. Lubię jak jest w nich dużo czosnku i kopru :) Serdeczności!

      Usuń