poniedziałek, 13 maja 2013

Majowe grillowanie

Opóźniona wiosna oraz moje weekendowe wyjazdy spowodowały, że w tym roku bardzo późno rozpocząłem sezon grillowy. Dopiero w sobotę 11 maja po raz pierwszy w tym roku rozpaliłem grilla. W zeszłym roku zrobiłem to prawie dwa miesiące wcześniej. W każdym razie sezon już otwarty. 

Na grilla przygotowałem trochę mięska i wędliny. Zrobiłem szaszłyki. Oto przepis na 3 osoby:

- zamarynowana pierś kurczaka (przepis na marynatę znajdziecie na blogu),
- boczek parzony (2-3 grube plastry),
- 32 duże cebule,
- 1 papryka czerwona lub żółta.

Mięso i warzywa kroimy na kawałki i nabijamy na patyki do szaszłyków przekładając mięsko papryką i cebulą pokrojoną w krążki. Można też dodać małe pieczarki.


Na grilla przygotowałem również kiełbasę, kaszankę oraz białą małą kiełbaskę otuloną boczkiem.


Do grilla nie mogło oczywiście zabraknąć napojów chłodzących oraz musztard, ketchupów i sosu czosnkowego, który sam przyrządziłem (przepis na blogu).



Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Grillowanie to prawdziwa przyjemność.
    Nigdy nie robiłam grillowanej kaszanki...czy dobrze smakuję?
    Tak się składa, że gdy przychodzi weekend pogoda płata nam psikusy. W tym roku jeden jedyny raz grillowaliśmy.
    Serdecznie pozdrawiam:)
    Ach, zapomniałam napisać. Stół bardzo ładnie nakryty. W takim otoczeniu jedzonko świetnie smakuje.
    Lusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Bardzo dziękuję za komentarz! Kaszanka z grilla jest bardzo dobra. Musi jednak pochodzić, zresztą tak jak wszystko co jemy, ze sprawdzonego sklepiku. Nie polecam tej z supermarketów :( A co do stołu to starałem się dobrać kolor obrusa do otoczenia :) Piwko niepasteryzowane, czyli podobno zdrowsze :) Pozdrowienia. PS. Piwem polewam też mięsiwa na grillu :)

      Usuń
  2. A w ktorych sklepach w naszej okolicy zaopatrywac sie w mieso?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję w Podkowie przy Brwinowskiej, w małym prywatnym sklepiku na rogu Miejskiej, jadąc od świateł po lewej stronie. A wędlinę kupuję w delikatesach u Pani Basi w nowym pasażu handlowym przy stacji WKD Podkowa Główna (obok kwiaciarni i monopolowego). Pozdrawiam serdecznie. Andrzej.

      Usuń
  3. A pochwalisz się z jakiego grilla korzystasz? Masz coś specjalnego, czy to raczej zwykła propozycja? Szukamy z żoną odpowiedniego grilla i przyznam, że kompletnie nie wiemy, na co się zdecydować. Chcemy grilla kupić na pewno u https://polgrill.pl/ no bo jakość ich produktów jest niezaprzeczalna. Spodobały nam się w sumie 2 modele. Całkiem inne i teraz szukamy w internecie jakiś informacji, bo może uda się je szybko znaleźć. Chcemy grilla kupić po sezonie, bo zawsze ceny korzystniejsze.

    OdpowiedzUsuń