wtorek, 12 lutego 2013

Ziemniaki opiekane

Jeśli macie dosyć zwykłych gotowanych ziemniaków, ryżu, makaronu czy kaszy to dzisiejszy przepis jest dla Was! Opiekane ziemniaki to proste do wykonania danie. Możecie z nimi serwować co tylko chcecie! Kotlety schabowe, mielone, pierś z kurczaka czy bitki. Możecie również zjeść same ziemniaki. Naprawdę są smaczne.


Najpierw wstawiamy na gaz lekko osoloną wodę. Gdy woda się grzeje obieramy ziemniaki, myjemy je i kroimy na średniej wielkości kostki. Następnie wrzucamy pokrojone ziemniaki do wrzątku i obgotowujemy na wolnym ogniu przez ok. 5 minut.

Ziemniaki odsączamy i studzimy. Ja wystawiłem ja na sitku na balkon. Bardzo szybko wystygły. Za oknem tylko +1 stopień C. Po wystudzeniu wsypujemy ziemniaki do garnka, w którym je gotowaliśmy (oczywiście nie ma już w nim wody!). Pokrapiamy ziemniaki olejem rzepakowym albo z pestek winogron, następnie dodajemy przyprawy: oregano, pieprz, czosnek granulowany, ostrą paprykę czy zioła prowansalskie, co kto lubi. Mieszamy ziemniaki żeby przyprawy się po nich równo rozprowadziły.

Tak przygotowane ziemniaki przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do uprzednio nagrzanego do 180 stopni piekarnika.


Ziemnaki opiekamy przez ok. 30 minut 2-3 razy je obracając, żeby przyrumieniły się ze wszystkich stron. Po tym czasie ziemniaczki mogą już spokojnie wędrować do rozochoconego zapachem żołądka.


Smacznego!

Zapraszam wszystkich czytelników na moją stronę internetową www.zimozielonyogrod.pl oraz na mojego drugiego bloga www.zimozielonyogrod.blogspot.com  Poświęcone są one mojemu drugiemu hobby, którym są liściaste rośliny zimozielone. Możecie tam znaleźć sporo porad, zdjęć mojego ogrodu oraz różnych parków, ogrodów botanicznych i arboretów z Polski i Europy. Zapraszam do lektury!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz