środa, 6 lutego 2013

Surówka z kapusty pekińskiej

Kapusta pekińska jest zdrowym warzywem, bogatym w witaminy (A, B1, B2, C) i minerały oraz białko, dzięki któremu ma ona dużą wartość odżywczą. Pozytywny wpływ na układ krwionośny ma zawarty w kapuście pekińskiej cynk. Wapń wspomoże nasz układ kostny, a żelazo uchroni przed anemią. A to wszystko ma w sobie kapusta pekińska. Ale nie tylko! Znajdziecie w niej również potas, magnez, kwas foliowy czy fosfor. Jedzmy więc kapustę pekińską!!!

Dzisiejszy przepis jest niesamowicie prosty. Będziemy robić surówkę. Potrzebne man będą następujące składniki:

- pół średniej wielkości kapusty pekińskiej,
- sos czosnkowy, na który przepis znajdziecie na moim blogu w poście z dnia 23.01.2013.

Kapustę szatkujemy na w miarę drobne kawałki. Lepiej to zrobić ręcznie niż w elektrycznej szatkownicy, gdyż za bardzo rozdrobni ona kapustę.


Dodajemy sos czosnkowy i surówka gotowa. Prawda, że proste? 


Dodam tylko, ze robiąc sos czosnkowy można go zrobić więcej niż potrzeba, gdyż doskonale przechowuje się w lodówce!

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Całkowicie zapomniałam o kapuście pekińskiej. W tym roku robiłam tylko 2 razy.
    Musze powiedzieć, że sos czosnkowy wg Twojego przepisu jest świetny.
    Przesyłam pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo! Cieszę się, że smakuje Ci sos czosnkowy :) ja jestem czosnkożercą :) Serdeczne pozdrowienia!

      Usuń
    2. My też. Dużo osób uważa, że ma nieprzyjemny zapach. Ja daję również do rosołu. Zaostrza jego smak.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Witaj :) U mnie w lodówce już stoi kolejna porcja sosu czosnkowego. Jutro usmażę placuszki z mąki i wody (coś w stylu macy) i będę je zagryzał maczając w pysznym "antywampirowym" sosie czosnkowym. Oczywiście będzie to przekąska, którą wpałaszuję podczas oglądania skoków narciarskich :) Potem pewnie będę "zionął" na odległość, ale mam to w pępuszku, bo moja druga połówka zje to samo co ja :) Więc razem będziemy "zionąć" :) Pozdrowienia!

      Usuń