wtorek, 9 grudnia 2014

Sos warzywny z kiełbasą

Czasami mamy w domu jakieś końcówki różnych warzyw czy wędlin i nie za bardzo wiadomo co z nimi zrobić. Jeśli nie są przeterminowane to szkoda ich się pozbyć. Nie lubię wyrzucać jedzenia i zawsze staram się wykorzystać to, co akurat mam po ręką. Tak też było w przypadku warzyw, które trochę już leżały w domu i trzeba je było w miarę szybko zużyć. A ponieważ było ich dosyć sporo postanowiłem zrobić sos warzywny, do którego dodałem kiełbasę. 

Najpierw na maśle klarowanym podsmażyłem dwie poszatkowane cebule.

Do cebuli dodałem pokrojoną paprykę czerwoną, zieloną i pomarańczową oraz pokrojone i obrane ze skórki kapelusze pieczarek.


Do duszących się warzyw i pieczarek dodałem małego kabaczka pokrojonego w kostkę.


Gdy wszystko już lekko się poddusiło przełożyłem warzywa do garnka i zalałem sokiem pomidorowym, który zrobiła moja mama.


Na patelni podsmażyłem pokrojoną w kostkę kiełbasę. Dodałem ją do sosu.


Całość przyprawiłem świeżo mielonym pieprzem oraz niewielką ilością sosu sojowego. Sos gotowy. Można podawać go z ryżem, kaszą czy ziemniakami albo zjeść jako gęstą zupę.


Smacznego!

2 komentarze: