czwartek, 6 listopada 2014

Makaron z warzywami

Jeżeli nie macie czasu na przygotowanie obiadu dzisiejszy przepis będzie dla Was jak znalazł. Napiszę Wam jak szybko, dosyć tanio, ale przede wszystkim smacznie przygotować obiad. Nie zajmie Wam to więcej niż 20 minut, a efekt będzie naprawdę bardzo dobry, i to dosłownie :)

Mieszankę warzyw wrzucamy na patelnię, dodajemy 4 łyżki stołowe wody i dusimy pod przykrywką. Użyłem mrożonych warzyw gdyż takowe szybciej się podduszą. No i do tego dochodzi oszczędność czasu, nie musimy obierać warzyw. Rozcinamy torebkę i po prostu wysypujemy je na patelnię. 

W tym samym czasie w osobnym garnku wstawiamy makaron do gotowania.


Po ok. 15 minutach intensywnego duszenia warzyw dodajemy do nich przecier pomidorowy lub zagęszczony sos pomidorowy. Ja zużyłem 1/3 średniego słoiczka przecieru. Wszystko razem dalej dusimy. Patelnia cały czas powinna być przykryta, tak, żeby obieg pary wodnej był prawie całkowicie zamknięty. Dzięki temu warzywa szybciej się podduszą.


Odlewamy ugotowany makaron. Po ok. 20 minutach duszenia (licząc od samego początku) dodajemy makaron na patelnię mieszamy z warzywami i lekko podsmażamy. Patelni już nie przykrywamy, dzięki temu danie odparuje nadmiar wody. Z doświadczenia wiem jednak, że wiele tej wody nie zostanie, gdyż podczas duszenia warzywa ją wchłaniają. Całość doprawiamy solą, świeżo mielonym pieprzem oraz odrobiną oregano. 


Możemy już wyjmować nasze danie na talerze. Jeżeli ktoś ma ochotę to na wierzch można zetrzeć ser lub dodać pokruszonego pleśniaczka. Ja tym razem zjadłem wersję light, czyli bez dodatków serów.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. pysznie to wygląda - jutro robię taki obiad bo ileż można przy garach siedzieć - dziękuję - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marii! No to życzę smacznego :) Na pewno będzie pysznie :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Takie jedzonko to coś dla mnie... Przyznaję się, że nie wpadłam na pomysł aby zrobić to danie z warzywami.
    Lubię taką kuchnię. Danie robi się bardzo szybko i wybornie smakuje.
    Dziękuję za ten szybkościowy przepis.
    Ślę Ci moc serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Nie mam czasu ostatnio na jakieś wyszukane z skomplikowane gotowanie... Ale takie na szybko też wychodzi całkiem smacznie :) Pozdrowienia i serdeczności!

      Usuń