poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Polędwiczki z indyka na sałacie

Pierś z indyka to jedno z moich ulubionych mięs drobiowych. Jest co prawda droższe od kurczaka, ale za to jego smak znacząco przewyższa mniejszego kuzyna indyka.

Dziś zapraszam do obejrzenia zdjęć potrawy, która jest łatwa i szybka w przygotowaniu. A do tego bardzo smaczna i zdrowa. Będziemy jeść polędwiczki z piersi z indyka. 

Najpierw mięso kroimy na kawałki i myjemy.


Kiey mięso obeschnie oprószamy je solą i pieprzem, panierujemy w jajku i bułce tartej i obsmażamy z dwóch stron. Do bułki tartej można dodać mieloną pikantną paprykę. Kiedy mięso się zmaży przygotowujemy talerze, na które wykładamy mieszankę sałat z rukolą, lub inne dowolne sałaty. Oprószamy je świeżo mielonym pieprzem a następnie skrapiamy oliwą z oliwek. Na sałatę układamy usmażone kawałki polędwiczek, dodajemy też pokrojoną w plastry mozzarellę oraz ogórka kiszonego własnej roboty. 


Całość dla smaku możemy jeszcze skropić sosem balsamicznym.

Obiad gotowy. Smacznego!

16 komentarzy:

  1. O, czyżbyś przeszedł na dietkę?
    Zaciekawiła mnie w tym daniu mozzarella. Ciekawy pomysł.
    Jutro zrobię na obiad. Zastanawiałam się co mam jutro ugotować.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, witaj :) Po praskim obżarstwie trochę dietki się przyda ;) Pozdrowienia i smacznego :) Z mozzarellą pysznie smakowało :)

      Usuń
    2. No nie. Obżarstwo? To knedliczki i dobry sosik.
      I obowiązkowo wspaniałe piwko.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Oj tak, było dużo pysznych knedlików z sosami i mięskiem, piwko też przednie :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Bardzo smacznie Andre może jutro taki ob iadek zrobię bo na kolacje to dziś i tak mam bardzo duzo jedzonka buziaki slę Marii jak tam opobyt w Pradze ??? udany???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marii! W Pradze było cudownie! Wrażenia estetyczne i smakowe jak zawsze przepiękne! Pozdrowienia i smacznego!

      Usuń
  3. ...mozzarella...dobry pomysł,tak inaczej,dla mnie najwazniejsze jest to, ze to szybko się robi...pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O, tak. Taki obiad to moja rodzinka uwielbia najbardziej (tzn. z piersią z kurczaka w roli głównej)! Zdecydowanie! Ale tym razem ich zaskoczę (za Twoją Andrzejku podpowiedzią!) i zaserwuję też mozzarellę :-) Ciekawa jestem ich min, hehe! Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie pysznie :) Pozdrowienia i serdeczności!

      Usuń
  5. Ojej ale pyszności nam tutaj pokazujesz ! Życzę wszystkiego dobrego ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co tu dużo pisać - wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam.
    Takie pyszności, że aż trudno się oprzeć.
    Pozdrawiam.
    Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Krzysiu! Smacznego! Ja już u Ciebie jestem, ale jako Zimozielony ogród :) Pozdrowienia!

      Usuń