wtorek, 8 kwietnia 2014

Sałatka ze szpinakiem Baby i serami

Sobotnia wizyta u mojej przyjaciółki Kasi oraz wspaniałe dania, które nam zaserwowała zainspirowały mnie do zrobienia kolejnej sałatki wg nowego, właściwie dopiero dziś wymyślonego przepisu. Do sałatki użyłem szpinaku Baby. To zdrowy i smaczny zamiennik sałaty lodowej. Ponadto przygotujcie sobie pestki słonecznika, sery, żurawinę i sos czosnkowy.

Szpinak myjemy, osuszamy, obrywamy ogonki i listki układamy na głębokim talerzu.


Pestki słonecznika prażymy na patelni bez tłuszczu. Można je lekko osolić. Do szpinaku dodajemy żurawinę, gorgonzolę oraz pestki.


Całość dosyć obficie skrapiamy oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia. Na wierzch sałatki dodajemy ser długo dojrzewający utarty na grubej tarce oraz troszkę sosu balsamicznego. 4 listki bazylii nie tylko udekorują sałatkę ale również dodadzą jej smaku.


Do sałatki polecam grzankę z sosem czosnkowym własnej roboty. Przepis na sos znajdziecie już wkrótce na moim blogu.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. O tak !!!
    Odpowiada mi Twoja sałatka. Zrobię ją w niedzielę.
    Czekam na sos czosnkowy. Mam nadzieję, że nie będzie z jogurtem lub śmietaną.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Proponuję do sałatki dodać prażone orzeszki :) Sos czosnkowy jest niestety zrobiony na bazie śmietany, ale dla Ciebie zrobię na oliwie z oliwek :) Pozdrowienia.

      Usuń
  2. JAK TU ZAGLĄDAM TO OD RAZU JESTEM GLODNA..SALATKA MUSI BYC PYSZNA...pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję za miły komentarz. Sałatka była faktycznie pyszna :) Pozdrowienia!

      Usuń